,

JEDZĄC TO NA ŚNIADANIE KAŻDEGO RANKA SCHUDNIESZ SZYBCIEJ NIŻ SIĘ SPODZIEWASZ


Śniadanie to bez wątpienia najważniejszy posiłek dnia. Dlatego musisz upewnić się, że jest zdrowy, pożywny i zapewnia energię potrzebną na cały dzień oraz przyśpiesza metabolizm.

Jeśli chcesz stracić zbędne kilogramy, koniecznie nie opuszczaj śniadania, bo w ciągu dnia będziesz głodny i będziesz mieć ochotę na spozywanie niezdrowej żywności.

Według ostatnich badań, które zostały opublikowane w Annals of Nutrition & Metabolism, płatki owsiane są najlepszym rozwiązaniem co należy spożywać na śniadanie.

W badaniu wzięło udział 36 uczestników podzielonych na 3 grupy. Wszyscy uczestnicy przyjmowali dziennie 350 kalorii, podczas gdy pierwsza grupa przyjmowała także płatki owsiane, druga płatki kukurydziane i trzecia grupa po prostu piła wodę na śniadanie. Wszyscy spożywali to samo na obiad i kolację.

Uczestnicy byli zobowiązani do rejestrowania poziomu sytości w ciągu następnych 3 godzin. Podobnie badani musieli robić badania krwi, aby kontrolować poziom cukru we krwi.

Z badań wynika, że ​​uczestnicy przyjmujący płatki owsiane mieli najmniejszą ochotę w ciągu dnia na podjadanie i spożywali o 31% mniej kalorii na obiad. Uczestnicy drugiej i trzeciej grupy odczuwali głód już po 3 godzinach.

Mianowicie płatki owsiane pozostają dłużej w żołądku, podczas gdy płatki kukurydziane podnoszą poziom glukozy we krwi, a następnie doświadczasz niespotykanego spadku cukru.

Kilka badań potwierdziło te odkrycia i okazało się, że płatki owsiane na śniadanie wspomagają utratę wagi i zmniejszają spożycie kalorii o co najmniej 31%.

Są one pełne zdrowych składników odżywczych i można je dodawać do różnych potraw, sałatek, przystawek i deserów.

ZALETY PŁATKÓW OWSIANYCH:

  • Zapewniają uczucie sytości

Są bogate w błonnik, który zapobiega głodowi i powodują uczucie pełności. Błonnik przyśpiesza trawienie, a tym samym promuje utratę wagi.

  • Obniżają ciśnienie krwi

Zawierają lignan, włókno roślinne, o którym wiadomo, że obniża ciśnienie krwi o 30%, gdy jest stosowane regularnie.

  • Obniżają poziom cholesterolu

Błonnik obecny w płatkach wiąże się z tłuszczem w ciele, tym samym zmniejszając poziom złego cholesterolu LDL we krwi. Co więcej płatki owsiane minimalizują ryzyko niewydolności serca, chorób serca i udarów, a także podtrzymują zdrowie serca i naczyń krwionośnych.

  • Obniżają ryzyko raka

Według badań opublikowanych w British Medical płatki skutecznie zmniejsza ryzyko raka piersi, okrężnicy, jajnika i prostaty.