,

Korzyści zdrowotne płynące z picia wody


Woda jest głównym składnikiem ludzkiego ciała. W rzeczywistości ciało składa się z 55 – 78 procent wody. Odpowiednie i regularne spożycie wody ma wiele zalet zdrowotnych. Jako dodatkowy plus można dodać, że nie ma ona kalorii, tłuszczu, węglowodanów ani cukru.

Ilość wody, którą codziennie spożywasz odgrywa ważną rolę w utrzymaniu zdrowego ciała . Eksperci zalecają picie 8 do 10 szklanek wody każdego dnia, aby utrzymać dobry stan zdrowia.

Ponadto Instytut Medycyny ustalił, że odpowiednie dzienne spożycie wynosi około trzech litrów dla mężczyzn i 2,2 litra dla kobiet.

Woda pomaga w utrzymaniu dobrego nawodnienia organizmu, co jest niezbędne, ponieważ prawie każda komórka w ciele potrzebuje wody do prawidłowego funkcjonowania.

Oto 10 najważniejszych korzyści zdrowotnych płynących z wpicia wody.

1. Łagodzi zmęczenie

Jeśli często czujesz się zmęczony , istnieje duża szansa, że ​​może to być spowodowane nieodpowiednim spożyciem wody, co powoduje, że organizm funkcjonuje mniej wydajnie. W rzeczywistości zmęczenie jest jedną z pierwszych oznak odwodnienia.

Kiedy w organizmie jest mniej wody, występuje spadek objętości krwi, co powoduje, że serce pracuje ciężej, aby pompować natlenowaną krew w krwioobiegu, a inne główne narządy również działają mniej wydajnie. Dlatego picie odpowiedniej ilości wody może pomóc twojemu organizmowi lepiej funkcjonować i zmniejszyć zmęczenie.

2. Poprawia nastrój

Badania wskazują, że łagodne odwodnienie (nawet o jeden lub dwa procent niższego poziomu uwodnienia niż optymalne) może negatywnie wpłynąć na nastrój i zdolność myślenia.

Badanie przeprowadzone na 25 kobietach opublikowane w Journal of Nutrition wykazało, że odwodnienie może mieć wpływ na twój nastrój i funkcje poznawcze. Kolor moczu jest dobrym wskaźnikiem poziomu nawodnienia. Im jaśniejszy kolor tym lepszy poziom nawilżenia i odwrotnie.

3. Leczy bóle głowy i migreny

Jeśli masz bóle głowy lub migrenę, pierwszą rzeczą, którą możesz zrobić, aby odetchnąć, jest picie dużej ilości wody. Bóle głowy i migreny często są powodowane przez odwodnienie.

W badaniu opublikowanym w European Journal of Neurology naukowcy odkryli, że zwiększenie spożycia wody pomogło zmniejszyć całkowitą liczbę godzin i intensywność bólów głowy u uczestników badania.

4. Pomaga w trawieniu i zaparciach

Woda poprawia również funkcjonowanie przewodu żołądkowo-jelitowego. Pomaga to w trawieniu i zapobiega zaparciom . Nieodpowiednia ilość wody w organizmie często powoduje zaparcia, gdy okrężnica ściąga wodę ze stolców, aby utrzymać nawodnienie, przez co stają się trudniejsze do przejścia.

Picie wystarczającej ilości wody przyśpiesza twój metabolizm i pomaga organizmowi prawidłowo rozkładać żywność. Pomaga to w prawidłowym funkcjonowaniu układu trawiennego i promuje regularne ruchy jelit. Zwłaszcza ciepła woda sprzyja zdrowiu przewodu pokarmowego.