,

NADCIŚNIENIE? 6 POTĘŻNYCH SKŁADNIKÓW SPOŻYWCZYCH, KTÓRE OCHRONIĄ CIĘ PRZED TYM CICHYM ZABÓJCĄ


Nadciśnienie tętnicze lub jak to woli wysokie ciśnienie krwi jest częstym schorzeniem, które jeśli nie jest leczone może doprowadzić do zawału serca, niewydolności nerek lub udaru.

Wysokie ciśnienie krwi jest w dużej mierze spowodowane wysokim spożyciem soli, nadmiernym spożyciem alkoholu, stresem, niewystarczającą aktywnością fizyczną, otyłością, częstym stosowanie środków przeciwbólowych, pigułkami antykoncepcyjnymi, czynnikami genetycznymi, a także chorobą nadnerczy lub nerek.

Poniżej przedstawiamy kilka skutecznych naturalnych środków na nadciśnienie.

Cytryny

Cytryny są wypełnione witaminą C i przeciwutleniaczami, które pomagają zneutralizować szkodliwe działanie wolnych rodników w organizmie. Są również skuteczne w utrzymywaniu elastycznych naczyń krwionośnych, co jest korzystne dla obniżenia wysokiego ciśnienia krwi.

 Najlepszym sposobem spożywania cytryn jest regularne dodawanie ich soku do wody pitnej. Oprócz kontrolowania wysokiego ciśnienia krwi, będziesz również utrzymywać prawidłowe nawodnienie organizmu.

Nasiona arbuza

Nasiona te zawierają cucurbocitrin, który jest związkiem wspomagającym rozszerzenie naczyń krwionośnych i poprawia funkcję nerek. 

Najlepszym sposobem na czerpanie korzyści z nasion arbuza jest suszenie i kruszenie ich na proszek. Możesz dodać proszek do świeżego soku, wody pitnej, a nawet herbaty, aby uzyskać korzyści zdrowotne.

Czosnek

Czosnek pomaga regulować ciśnienie krwi poprzez stymulowanie produkcji siarkowodoru i tlenku azotu. To pomaga rozluźnić naczynia krwionośne, a tym samym obniża wysokie ciśnienie krwi.

Jednym ze sposobów na spożycie tego zdrowego warzywa jest spożycie 2 ząbków czosnku na pusty żołądek. Oprócz kontrolowania wysokiego ciśnienia krwi, zapewni to kilka innych korzyści zdrowotnych. Możesz również dodać czosnek do posiłków.

Banany

Te owoce są bogate w potas, który minimalizuje działanie sodu na organizm. Wiele osób cierpiących na nadciśnienie regularnie spożywa banany, aby je kontrolować.

Seler naciowy

Wskazane jest spożywać co najmniej jednej naci selera codziennie, aby utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi.

Woda kokosowa

Woda kokosowa jest bogata w magnez, witaminę C i potas, które skutecznie obniżają wysokie ciśnienie krwi.

Korzystanie z tych naturalnych środków pomoże obniżyć ciśnienie krwi. Nawet jeśli nie masz nadciśnienia, powinieneś rozważyć włączenie tych składników do codziennego życia, aby zapobiec skokom ciśnienia krwi w przyszłości.