Gluten jest powszechnym składnikiem wielu różnych rodzajów żywności spożywanej codziennie. Można go znaleźć w pszenicy, życie, jęczmieniu i prawie każdym innym ziarnie. 

nietolerancja glutenu

1Ziarna są największym źródłem

glutenu i są najczęstszym składnikiem naszej diety. Pszenica występuje w makaronie, płatkach, chlebie, sosie sałatkowym i wielu innych przetworzonych produktach spożywczych.

2Jęczmień można znaleźć w

żywności bogatej w słód i piwie, natomiast żyto można znaleźć w chlebie żytnim, piwie żytnim i niektórych rodzajach zbóż. Nie tak dawno nikt nie dbał o gluten i co może zrobić naszemu ciału, ale ostatnio pojawia się większa świadomość szkodliwego wpływu, jaki może to mieć na nasze zdrowie.

3Gluten jest szczególnie

niebezpieczny dla osób cierpiących na nietolerancję glutenu. Wiele osób nawet nie wie i nie dowie się, kiedy zaczną doświadczać niepożądanych skutków ubocznych diety bogatej w gluten.

4Istnieją pewne objawy,

które są wyraźnym wskaźnikiem nietolerancji glutenu i zamierzamy podzielić się nimi z wami w tym artykule. Najczęstszym objawem jest tzw. skóra indycza w tylnej części ramion. Ten objaw jest zwykle związany z niedoborem witaminy A i słabą absorpcją glutenu w układzie pokarmowym – prowadząc do nietolerancji glutenu.

5Oto najczęstsze objawy nietolerancji glutenu:

  1. Częste migreny i bóle głowy.
  2. Problemy trawienne: gazy, wzdęcia, biegunka i zaparcia.
  3. Uczucie zmęczenia po posiłku bogatym w gluten.
  4. Zaburzenia równowagi hormonalnej: PMS i niepłodność.
  5. Zawroty głowy lub jakiś inny problem neurologiczny.
  6. Obrzęk stawów, bóle lub stany zapalne w tych obszarach.
  7. Częste wahania nastroju: lęk, depresja, zaburzenia hipoaktywne

Jeśli którykolwiek z tych objawów brzmi znajomo, musisz skonsultować się z lekarzem i dowiedzieć się, czy masz nietolerancję na gluten. Jeśli masz, musisz całkowicie wyeliminować go z diety.




loading...
loading...

Aktualizacja: 7 maja 2019