Hormony są substancjami chemicznymi, które działają jako posłańcy. Kontrolują i koordynują szereg procesów metabolicznych w organizmie. 

nierownowaga hormonalna

Dlatego właściwa funkcja organizmu silnie zależy od równowagi hormonalnej, a wszelkie zaburzenia równowagi hormonalnej powodują spustoszenie w organizmie. Pomimo ich powagi, oznaki zmian hormonalnych są często pomijane jako trywialne.

Są to najczęstsze objawy, które twój organizm Ci przekazuje kiedy powstaje brak równowagi hormonalnej.

1. Zmęczenie



Zobacz także: TOP10 SPALACZY TŁUSZCZU - DARMOWE PRÓBKI

Aby zrównoważyć poziom cukru we krwi, należy wyeliminować z diety pszenicę i większość ziaren. Te proste zmiany w diecie będą nie tylko regulować poziom cukru we krwi, ale także zapobiegać umysłowemu zamgleniu i zmęczeniu.

2. Niepokój, drażliwość i depresja

Nierównowaga hormonalna często charakteryzuje się lękiem i depresją. Objawy te wskazują również na toksyczność, ponieważ Twoje narządy są przepracowane i zestresowane. I to nie wszystko, ponieważ Twoja dieta może przyczyniać się do tego. Jeśli nie karmisz swojego ciała tym, czego potrzebuje to sprawiasz, że poczujesz się niespokojny i przygnębiony.

3. Trwałe przyrosty masy ciała

Utrzymanie zdrowej wagi jest wielkim wyzwaniem, gdy występuje zaburzenie hormonalne w organizmie. W tym przypadku powstająca insulinooporność jest jednym z najczęstszych objawów. Na szczęście można to łatwo rozwiązać za pomocą niewielkich zmian w diecie.

4. Przyrost tkanki tłuszczowej

W przypadkach, gdy układ hormonalny jest przepracowany dochodzi do niedoboru niektórych hormonów i nadprodukcji innych, głównie kortyzolu – stanu zwanego także zmęczeniem nadnerczy. Rezultatem jest wytwarzanie rezerwy tłuszczu do przyszłego użytku, co prowadzi do zwiększenia tkanki tłuszczowej w brzuchu.

5. Problemy z trawieniem

Chociaż gazy, wzdęcia i powolne trawienie nie są zwykle związane z zaburzeniem równowagi hormonalnej, ale raczej spożywania niezdrowej żywności, nieprawidłowego przeżuwania i objadania się, objawy te mogą wskazywać na problem hormonalny, ponieważ w przypadku niewłaściwego trawienia organizm staje się pozbawiony składników odżywczych.

6. Żądze jedzenia



Szereg zaburzeń hormonalnych, w tym zmęczenie nadnerczy i insulinooporność, przejawiają się głodem i nadmiernym spożywaniem pokarmu. Najlepiej w takich przypadkach usunąć z diety cukry, alkohol, nabiał i pszenicę, ponieważ nie tylko kontrolujesz apetyt, ale także poprawiasz trawienie.

7. Pocenie się

Nocne poty i uderzenia gorąca są dla większości kobiet pierwszymi sygnałami ostrzegawczymi o braku równowagi hormonalnej. Pierwszym krokiem do zrobienia jest rozpoczynanie dzienników żywnościowych poprzez rejestrowanie wszystkiego, co jesz i pijesz, jak się czujesz fizycznie i wszelkich emocji, które pojawiają się zamiast rozpoczynania hormonalnej terapii zastępczej.

8. Bezsenność i złe wzorce snu

Brak snu wyzwala cykl stresu fizycznego i zwiększa poziom kortyzolu, co niezmiennie prowadzi do braku równowagi hormonalnej.

9. Niskie libido

Niski popęd płciowy jest jednym z pierwszych objawów zaburzeń równowagi hormonalnej. Zwykle zaczyna się od braku snu, ponieważ brak jakości snu zmniejsza produkcję hormonu płciowego w organizmie.


Zobacz także: Ranking spalaczy tłuszczu - OTRZYMAJ DARMOWE OPAKOWANIE

Aktualizacja: 12 grudnia 2018