Chleb jest filarem typowej zachodniej diety. Jest podawany z prawie każdym posiłkiem, w każdej restauracji i każdym gospodarstwie domowym. 

chleb

Nic dziwnego, że chleb stanowi 20% całkowitego spożycia kalorii na całym świecie. Nie mówimy, że w ogóle nie należy jeść chleba, ale nie powinno to być tak częste. Byłbyś zaskoczony, gdy dowiesz się, co stanie się z twoim ciałem, gdy przestaniesz jeść chleb.



Usuwasz nadmiar wody z organizmu

Zmniejszenie spożycia węglowodanów doprowadzi w magiczny sposób do masowej utraty wagi. Jednak nie jest to tłuszcz, który usuwasz, ale nagromadzona woda. Według ekspertów, gdy twoje ciało przechowuje węglowodany w postaci glikogenu, każdy gram węglowodanu przechowuje od trzech do czterech razy więcej jego wagi w wodzie. Oznacza to, że kiedy przestajesz spożywać węglowodany i zaczniesz korzystać z zapasów glikogenu poczujesz się wyczerpany

Głównym źródłem energii mózgu są węglowodany. Dlatego kiedy przestajesz je spożywać, twój mózg zaczyna działać na oparach, zwłaszcza że zapasy glikogenu stają się niskie i wyczerpują się. W miarę upływu czasu, a twoje ciało zużywa cały ten glikogen, zaczyna rozkładać tłuszcz. Gdy to się zacznie możesz doświadczyć nieświeżego oddechu, suchych ust, zmęczenia, osłabienia, zawrotów głowy, bezsenności, nudności i mgły mózgowej. Po pewnym czasie twoje ciało przyzwyczai się do tej zmiany i przestaniesz czuć się w ten sposób, ale wciąż ketony nigdy nie staną się preferowanym paliwem z wyboru.

Problemy z trawieniem

Według najnowszych badań spożycie pełnych ziaren jest głównym graczem w ilości błonnika! Co więcej, badania wykazały, że 92 procent dorosłych nie spożywa produktów pełnoziarnistych w takich ilościach jak powinni. Błonnik odgrywa ważną rolę w stabilizowaniu poziomu cukru we krwi, zmniejszając ryzyko otyłości i chorób przewlekłych. Utrzymuje również regularne nawyki w łazience.

Niepokój



Uczucie niepokoju jest czymś, co dzieje się po wyeliminowaniu węglowodanów z diety, ponieważ węglowodany zwiększają poziom dobrego serum neurotransmitera w serotoninie. Więc kiedy usuniesz węglowodany jak pełne ziarna, twoje zdrowie psychiczne idzie w parze z tym. Jak już wspomnieliśmy, nasz mózg używa węglowodanów jako paliwa do wszystkiego, w tym do ćwiczeń, zarówno wytrzymałości, jak i odporności. Zmniejszenie liczby węglowodanów może doprowadzić do znacznego obniżenia poziomu energii.


Zobacz także:

Aktualizacja: 10 grudnia 2018