Po dużym posiłku, bogatym w tłuszcze i białka nie ma nic lepszego niż herbata ziołowa, która pomoże przyspieszyć proces trawienia.  Poniżej znajdziesz kilka opcji do wyboru. W tym artykule omówimy niektóre z najskuteczniejszych naparów, aby żołądek nie czuł się „ciężki” po posiłkach.

Herbata imbirowa

Imbir jest dobrze znany ze swoich zastosowań gastronomicznych.  Jednak podstawowe składniki aktywne (gingerol, shogaol) można stosować na wiele różnych sposobów w medycynie naturalnej.  Te same składniki wpływają na żołądek wywołując następujące efekty:

  • Pobudzają pracę trzustki i pęcherzyka żółciowego, jednocześnie pobudzając trawienie.
  • Pomogą zmniejszyć poczucie „ciężkości” w żołądku.
  • Zapobiegają niestrawności, unikając obrzęków brzucha i gazów.
  • Pomagają w zapobieganiu nudnościom i wymiotom.

Dlatego picie herbaty imbirowej po jedzeniu jest idealne dla dobrego trawienia. 

Przepis:

Zagotuj litr wody, w między czasie połowę cytryny pokrój w plasterki. Zdejmij wodę z ognia, dodaj obrane kawałki imbiru (bez względu na to, ile chcesz), kilka  torebek  rumianku i plasterki cytryny. Pozostaw na kilka minut, odcedź i dodaj miodu do smaku.

Rumianek