Twoje żyły to rurociągi, które niosą krew przez twoją krew, zbierając odpady, które następnie są filtrowane przez wątrobę.

Posiadanie silnych, elastycznych żył jest niezbędne dla dobrego krążenia i ogólnego stanu zdrowia. Ale z biegiem lat żyły mają tendencję do osłabiania i stwardnienia, co może powodować wiele różnych problemów.

Starzenie się jest główną przyczyną problemów żylnych. Inne czynniki, które mogą się z nimi wiązać to prowadzenie siedzącego trybu życia, jedzenie produktów o wysokiej zawartości tłuszczu, utrzymywanie złych nawyków, takich jak palenie tytoniu oraz niedobory składników odżywczych.

Żylaki

Żyły w dolnej części ciała mają więcej pracy niż te w innych obszarach. Dzieje się tak dzięki efektowi grawitacji, co utrudnia poruszanie się krwi od stóp do serca. Twoje dolne kończyny również noszą ciężar twojego ciała, a to także wpływa na to, jak dobrze twoja krew przepływa przez żyły.

Kiedy słabną żyły, zawory kontrolujące przepływ krwi ustępują pod zwiększonym ciśnieniem. Żyła przestaje działać prawidłowo i trudno jej jest przenosić krew do serca. Gdy krew gromadzi się w żyłach kończyn dolnych, mogą dojść do stanu zapalnego i mogą tworzyć się guzki, które powodują brzydki wygląd, czyli żylaki.

Żylaki charakteryzują się niebieskawym wyglądem i spuchniętymi obszarami nóg. Te uszkodzone żyły powodują nieprzyjemny wygląd i mogą być również bolesne.

Poza kwestiami kosmetycznymi mają one bezpośredni wpływ na twoje zdrowie, ponieważ  otaczające tkanki ulegają wpływowi gromadzenia się toksyn, które mogą powodować powstawanie owrzodzeń, jeśli nie są leczone.

Jakby tego było mał ciągłe problemy z krążeniem krwi mogą prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych układu sercowo-naczyniowego.

Ćwiczenia w leczeniu i zapobieganiu żylakom

Aktywność fizyczna jest jednym z najlepszych sposobów zapobiegania i leczenia problemu żylaków. Wykonywanie ćwiczeń, które wymagają ciągłych ruchów może pomóc poprawić krążenie i ukierunkować konkretnie ten problem.

Do najczęściej polecanych ćwiczeń należą:

  • Gimnastyka
  • Pływanie
  • Jazda na rowerze
  • Kursy spinningowe
  • Joga
  • Spcery

Inną opcją jest wykonanie 20-minutowego treningu, który obejmuje podnoszenie ciężarów i rozciąganie nóg. Te ćwiczenia są idealne do wzmocnienia twoich żył.

Dieta

To co jesz odgrywa również ważną rolę w zdrowiu twoich żył, które wymagają pewnych składników odżywczych, aby je wzmocnić i utrzymać elastyczność.

Powinieneś zwiększyć spożycie pokarmów bogatych w kwasy tłuszczowe omega-3, takich jak ryby i nasiona. Spróbuj oprzeć swoją dietę na owocach i warzywach dodając aminokwasy z produktów takich jak drożdże piwne i soja.

Sok do wzmocnienia żył

Sok ten pomoże wzmocnić naczynia krwionośne i żyły podczas usuwania toksyn z krwioobiegu. Regularne picie poprawia  krążenie, zmniejszając widoczność żylaków.

Składniki

  • 1 łodyga selera naciowego
  • 2 pomidory
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 plasterek cebuli
  • 1 1/2 szklanki żelu aloesowego (300 ml)
  • 1 łyżeczka spiruliny (5 g)

Przygotowanie

Dodaj wszystkie składniki do blendera i miksuj je przez kilka minut. Pij ten sok na pusty żołądek.

Domowy środek zaradczy

To domowe leczenie żylaków jest łatwe do wykonania i ma doskonałe wyniki przy regularnym stosowaniu.

Spłaszcz każdy liść jarmużu wałkiem do ciasta i nałóż go na obszary, na które występują żylaki. Pozostaw go na kilka godzin lub na noc. Ważne jest, aby wiedzieć, że leczenie żylaków w domu nie przyniesie natychmiastowych rezultatów i wymaga modyfikacji stylu życia i nawyków.

Lepsze odżywianie, regularne ćwiczenia i zapamiętanie tych prostych wskazówek mogą pomóc w zmniejszeniu problemu. Ale w najcięższych przypadkach konieczna jest interwencja medyczna.