Strona głównaZdrowie10 najlepszych korzyści zdrowotnych z migdałów

10 najlepszych korzyści zdrowotnych z migdałów

Migdały występują w dwóch odmianach – słodkiej i gorzkiej. Tradycyjnie słodkie migdały są jadalne, a gorzkie migdały są używane do produkcji oleju migdałowego. Obie te odmiany są łatwo dostępne na rynku.

Możesz jeść migdały bezpośrednio lub możesz je zanurzyć w wodzie na noc i zjeść je następnego ranka. Na rynku można również znaleźć mleko migdałowe, mąkę migdałową i masło migdałowe.

Migdały mają wspaniały smak, ale co najważniejsze zapewniają także wiele korzyści zdrowotnych. Zawierają wysokiej jakości białko, witaminę E, magnez, błonnik i wiele niezbędnych aminokwasów.

Twój organizm przyswaja z nich także miedź, witaminy z grupy B, wapń, potas, fosfor, żelazo i zdrowe tłuszcze. Ponieważ migdały zawierają dużo jednonienasyconych tłuszczów i kalorii nie należy ich jeść w nadmiarze.


Oto 10 najlepszych właściwości zdrowotnych z migdałów.

1. Obniżają poziom złego cholesterolu

Regularne spożywanie migdałów może pomóc w regulowaniu poziomu cholesterolu. Pomagają w podniesieniu HDL („dobry” cholesterol) i obniżają poziom LDL („zły” cholesterol), dzieje się tak dlatego, że migdały są bogate w wielonienasycone i jednonienasycone kwasy tłuszczowe.



Badanie opublikowane w 2002 roku w American Heart Association Journal wykazało, że migdały mogą obniżyć poziom cholesterolu LDL nawet o 15 procent. Liczba ta zależy jednak od ilości migdałów spożywanych każdego dnia. Na każde 7 gramów migdałów dziennie poziom cholesterolu LDL może być zmniejszony o 1 procent.

2. Kontrolują cukrzycę

Migdały pomagają również kontrolować poziom cukru we krwi i zapobiegać powikłaniom cukrzycy. Zdrowe tłuszcze, witaminy, błonnik i kilka minerałów w migdałach pomagają regulować wchłanianie i przetwarzanie glukozy.



Zobacz też


Według badań opublikowanych w internetowym czasopiśmie Diabetes Care, migdały mogą pomóc w kontrolowaniu cukrzycy typu 2 u mężczyzn i kobiet po menopauzie.

Ponadto inne badania wykazały, że migdały mogą zapewnić ochronę przed niebezpiecznymi skokami stężenia cukru we krwi po dużych posiłkach, to z kolei zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy.

Aby utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi zjedz 25 g migdałów tuż przed zjedzeniem dużego posiłku.

3. Wspierają zdrowie serca

W migdałach znajduje się wiele składników odżywczych, które przyczyniają się do poprawy zdrowia serca. Na przykład migdały są bogate w magnez, który poprawia przepływ krwi i ruch tlenu i składników odżywczych w całym ciele. To z kolei może pomóc kontrolować ciśnienie krwi i zmniejszać ryzyko ataków serca.

Czytaj także:  Oczyść naczynia krwionośne za pomocą jednej szklanki tego napoju

Migdały zawierają wysoki poziom jednonienasyconych kwasów tłuszczowych uważanych za zdrowe dla serca. Dodatkowo mają witaminę E, przeciwutleniacz, który pomaga w zmniejszaniu uszkodzeń zapalnych arterii, to z kolei zmniejsza ryzyko wielu chorób serca.

Aby poprawić zdrowie serca dodaj garść migdałów do codziennej diety.

4. Poprawiają siłę mózgu

Migdały są również uważane za jedne z najlepszych pokarmów dla mózgu. Witamina E w migdałach pomaga zapobiegać spadkowi zdolności poznawczych, poprawia czujność i zachowuje funkcjonowanie pamięci.


Dodatkowo są dobrym źródłem cynku, minerału, który może chronić komórki mózgowe przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Również witamina B-6 w migdałach wspomaga metabolizm białek, które są niezbędne do naprawy komórek mózgowych.

Zawierają również fenyloalaninę, która pomaga zapobiegać chorobie Parkinsona, a także zwiększa produkcję chemikaliów mózgowych takich jak dopamina i adrenalina. Te chemikalia są niezbędne dla uwagi i pamięci oraz poprawy umiejętności rozwiązywania problemów.

Aby zwiększyć pamięć i pobudzić umysł codziennie jedź garść migdałów.

5. Pomagają w utracie wagi

Błonnik, białko i jednonienasycone tłuszcze zawarte w migdałach mogą sprawić, że poczujesz się pełny przez dłuższy czas, więc będziesz miał mniej zachcianek na podjadanie. Są również pełne witamin z grupy B i cynku, które pomagają powstrzymać łaknienie cukru.


Według badań opublikowanych w European Journal of Clinical Nutrition, ludzie, którzy spożywali 40 g migdałów dziennie przez cztery tygodnie naturalnie pozbywali się nadmiaru kilogramów. Tak więc migdały są uważane za najlepszą przekąskę dla każdego programu odchudzającego.

6. Zapobiegają wadom wrodzonym

Kobiety w ciąży mogą spożywać migdały, jednocześnie pomagając w zapobieganiu wadom urodzeniowym u ich dzieci. Wysoka zawartość kwasu foliowego w migdałach pomaga w prawidłowym wzroście komórek i tworzeniu tkanek, które są ważne dla zdrowego wzrostu płodu. Kwas foliowy pomaga zmniejszyć wady cewy nerwowej (NTD), w tym rozszczep kręgosłupa u noworodków.

Jeśli jesteś w ciąży nie zapomnij włączyć migdałów do swojej diety, aby pomóc dziecku prawidłowo się rozwijać i zmniejszyć ryzyko wad wrodzonych, które mogą mieć ogromny wpływ na życie dziecka.

7. Zapobiegają zaparciom

Ponieważ migdały są bogate w błonnik pomagają zapobiegać zaparciom. Błonnik promuje łatwe przejście pokarmu przez układ trawienny. To z kolei pomaga zapobiegać zaparciom. Ponadto musisz pić dużo wody, aby wspomóc trawienie i utrzymać regularne wypróżnienia. Innym ważnym faktem jest to, że włókniste produkty, takie jak migdały, również zmniejszają ryzyko raka okrężnicy.

Czytaj także:  Czy powinieneś pić wodę alkaliczną, aby zrównoważyć pH ciała i zmniejszyć ryzyko raka?

Migdały są również dobre do leczenia zgagi ze względu na wysoką zawartość oleju, który łagodzi i neutralizuje kwas żołądkowy. Po prostu spożywaj cztery lub pięć migdałów dziennie, aby utrzymać prawidłowe trawienie i regularne ruchy jelit.

8. Wzmacniają kości

Migdały są bogate w fosfor i wapń, dwa najważniejsze składniki odżywcze dla utrzymania zdrowia kości. Mają także magnez, mangan i potas, które są ważne dla zdrowych i mocnych kości.

Dodatkowo migdały pomagają zmniejszyć liczbę wolnych rodników w organizmie, co z kolei pomaga zapobiegać osteoporozie związanej z wiekiem.

Staraj się jeść bogate w składniki odżywcze migdały, mleko migdałowe lub masło migdałowe, aby wzmocnić kości i zmniejszyć ryzyko chorób kości, takich jak osteoporoza. Masaż ciepłym olejem migdałowym pomaga także utrzymać silne kości u niemowląt.

9. Zdrowa skóra

Dla młodej i zdrowej skóry migdały są właściwym składnikiem. Są również bogate w witaminę E, odżywczą dla skóry witaminę, która chroni skórę przed wysuszeniem.

Masaż olejem migdałowym może poprawić cerę, zmniejszyć intensywność uszkodzeń słonecznych na skórze i sprawić, że skóra będzie zdrowsza od wewnątrz. Dobrą rzeczą jest to, że olej migdałowy nie zatyka porów. Możesz również użyć mleka migdałowego, aby skutecznie leczyć oparzenia słoneczne i różne inne problemy skórne.

Migdały mają również właściwości przeciwstarzeniowe, które pomagają zmniejszyć zmarszczki, usunąć drobne linie i inne oznaki starzenia.

10. Zdrowsze włosy

Czy to łupież, łysienie, kędzierzawe włosy czy swędząca skóra głowy migdały mogą rozwiązać wiele problemów z włosami. Są bogate w przyjazne dla włosów składniki odżywcze, takie jak witamina E, biotyna, mangan, miedź, a także niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Wszystkie te składniki odżywcze są niezbędne dla zdrowego wzrostu włosów.

Ponadto cynk w migdałach sprzyja odnowie nowych komórek, w rzeczywistości niedobór cynku często przyczynia się do przerzedzania włosów i utraty włosów.

Oprócz jedzenia migdałów możesz poprawić strukturę włosów, a także ogólny stan zdrowia, nakładając na nie olej migdałowy co najmniej dwa razy w tygodniu. Możesz nawet masować skórę głowy olejem migdałowym wymieszanym z olejem lawendowym, aby zmniejszyć wypadanie włosów, zapobiec rozdwajaniu się końcówek i zmniejszyć łupież.


TO CI SIĘ SPODOBA:

TOP 5

podobne artykuły