Migdały występują w dwóch odmianach – słodkiej i gorzkiej. Tradycyjnie słodkie migdały są jadalne, a gorzkie migdały są używane do produkcji oleju migdałowego. Obie te odmiany są łatwo dostępne na rynku.

10 najlepszych korzyści zdrowotnych z migdałów

Możesz jeść migdały bezpośrednio lub możesz je zanurzyć w wodzie na noc i zjeść je następnego ranka. Na rynku można również znaleźć mleko migdałowe, mąkę migdałową i masło migdałowe.

Migdały mają wspaniały smak, ale co najważniejsze zapewniają także wiele korzyści zdrowotnych. Zawierają wysokiej jakości białko, witaminę E, magnez, błonnik i wiele niezbędnych aminokwasów. Twój organizm przyswaja z nich także miedź, witaminy z grupy B, wapń, potas, fosfor, żelazo i zdrowe tłuszcze. Ponieważ migdały zawierają dużo jednonienasyconych tłuszczów i kalorii nie należy ich jeść w nadmiarze.

Oto 10 najlepszych właściwości zdrowotnych z migdałów.

1. Obniżają poziom złego cholesterolu

Regularne spożywanie migdałów może pomóc w regulowaniu poziomu cholesterolu. Pomagają w podniesieniu HDL („dobry” cholesterol) i obniżają poziom LDL („zły” cholesterol), dzieje się tak dlatego, że migdały są bogate w wielonienasycone i jednonienasycone kwasy tłuszczowe.

Badanie opublikowane w 2002 roku w American Heart Association Journal wykazało, że migdały mogą obniżyć poziom cholesterolu LDL nawet o 15 procent. Liczba ta zależy jednak od ilości migdałów spożywanych każdego dnia. Na każde 7 gramów migdałów dziennie poziom cholesterolu LDL może być zmniejszony o 1 procent.

2. Kontrolują cukrzycę

Migdały pomagają również kontrolować poziom cukru we krwi i zapobiegać powikłaniom cukrzycy. Zdrowe tłuszcze, witaminy, błonnik i kilka minerałów w migdałach pomagają regulować wchłanianie i przetwarzanie glukozy.

Według badań opublikowanych w internetowym czasopiśmie Diabetes Care, migdały mogą pomóc w kontrolowaniu cukrzycy typu 2 u mężczyzn i kobiet po menopauzie.

Ponadto inne badania wykazały, że migdały mogą zapewnić ochronę przed niebezpiecznymi skokami stężenia cukru we krwi po dużych posiłkach, to z kolei zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy.

Aby utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi zjedz 25 g migdałów tuż przed zjedzeniem dużego posiłku.

3. Wspierają zdrowie serca

W migdałach znajduje się wiele składników odżywczych, które przyczyniają się do poprawy zdrowia serca. Na przykład migdały są bogate w magnez, który poprawia przepływ krwi i ruch tlenu i składników odżywczych w całym ciele. To z kolei może pomóc kontrolować ciśnienie krwi i zmniejszać ryzyko ataków serca.

Migdały zawierają wysoki poziom jednonienasyconych kwasów tłuszczowych uważanych za zdrowe dla serca. Dodatkowo mają witaminę E, przeciwutleniacz, który pomaga w zmniejszaniu uszkodzeń zapalnych arterii, to z kolei zmniejsza ryzyko wielu chorób serca.

Aby poprawić zdrowie serca dodaj garść migdałów do codziennej diety.

4. Poprawiają siłę mózgu

Migdały są również uważane za jedne z najlepszych pokarmów dla mózgu. Witamina E w migdałach pomaga zapobiegać spadkowi zdolności poznawczych, poprawia czujność i zachowuje funkcjonowanie pamięci.

Dodatkowo są dobrym źródłem cynku, minerału, który może chronić komórki mózgowe przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Również witamina B-6 w migdałach wspomaga metabolizm białek, które są niezbędne do naprawy komórek mózgowych.

Zawierają również fenyloalaninę, która pomaga zapobiegać chorobie Parkinsona, a także zwiększa produkcję chemikaliów mózgowych takich jak dopamina i adrenalina. Te chemikalia są niezbędne dla uwagi i pamięci oraz poprawy umiejętności rozwiązywania problemów.

Aby zwiększyć pamięć i pobudzić umysł codziennie jedź garść migdałów.

5. Pomagają w utracie wagi

Błonnik, białko i jednonienasycone tłuszcze zawarte w migdałach mogą sprawić, że poczujesz się pełny przez dłuższy czas, więc będziesz miał mniej zachcianek na podjadanie. Są również pełne witamin z grupy B i cynku, które pomagają powstrzymać łaknienie cukru.

Według badań opublikowanych w European Journal of Clinical Nutrition, ludzie, którzy spożywali 40 g migdałów dziennie przez cztery tygodnie naturalnie pozbywali się nadmiaru kilogramów. Tak więc migdały są uważane za najlepszą przekąskę dla każdego programu odchudzającego.

6. Zapobiegają wadom wrodzonym

Kobiety w ciąży mogą spożywać migdały, jednocześnie pomagając w zapobieganiu wadom urodzeniowym u ich dzieci. Wysoka zawartość kwasu foliowego w migdałach pomaga w prawidłowym wzroście komórek i tworzeniu tkanek, które są ważne dla zdrowego wzrostu płodu. Kwas foliowy pomaga zmniejszyć wady cewy nerwowej (NTD), w tym rozszczep kręgosłupa u noworodków.

Jeśli jesteś w ciąży nie zapomnij włączyć migdałów do swojej diety, aby pomóc dziecku prawidłowo się rozwijać i zmniejszyć ryzyko wad wrodzonych, które mogą mieć ogromny wpływ na życie dziecka.

7. Zapobiegają zaparciom

Ponieważ migdały są bogate w błonnik pomagają zapobiegać zaparciom. Błonnik promuje łatwe przejście pokarmu przez układ trawienny. To z kolei pomaga zapobiegać zaparciom. Ponadto musisz pić dużo wody, aby wspomóc trawienie i utrzymać regularne wypróżnienia. Innym ważnym faktem jest to, że włókniste produkty, takie jak migdały, również zmniejszają ryzyko raka okrężnicy.

Migdały są również dobre do leczenia zgagi ze względu na wysoką zawartość oleju, który łagodzi i neutralizuje kwas żołądkowy. Po prostu spożywaj cztery lub pięć migdałów dziennie, aby utrzymać prawidłowe trawienie i regularne ruchy jelit.

8. Wzmacniają kości

Migdały są bogate w fosfor i wapń, dwa najważniejsze składniki odżywcze dla utrzymania zdrowia kości. Mają także magnez, mangan i potas, które są ważne dla zdrowych i mocnych kości.

Dodatkowo migdały pomagają zmniejszyć liczbę wolnych rodników w organizmie, co z kolei pomaga zapobiegać osteoporozie związanej z wiekiem.

Staraj się jeść bogate w składniki odżywcze migdały, mleko migdałowe lub masło migdałowe, aby wzmocnić kości i zmniejszyć ryzyko chorób kości, takich jak osteoporoza. Masaż ciepłym olejem migdałowym pomaga także utrzymać silne kości u niemowląt.

9. Zdrowa skóra

Dla młodej i zdrowej skóry migdały są właściwym składnikiem. Są również bogate w witaminę E, odżywczą dla skóry witaminę, która chroni skórę przed wysuszeniem.

Masaż olejem migdałowym może poprawić cerę, zmniejszyć intensywność uszkodzeń słonecznych na skórze i sprawić, że skóra będzie zdrowsza od wewnątrz. Dobrą rzeczą jest to, że olej migdałowy nie zatyka porów. Możesz również użyć mleka migdałowego, aby skutecznie leczyć oparzenia słoneczne i różne inne problemy skórne.

Migdały mają również właściwości przeciwstarzeniowe, które pomagają zmniejszyć zmarszczki, usunąć drobne linie i inne oznaki starzenia.

10. Zdrowsze włosy

Czy to łupież, łysienie, kędzierzawe włosy czy swędząca skóra głowy migdały mogą rozwiązać wiele problemów z włosami. Są bogate w przyjazne dla włosów składniki odżywcze, takie jak witamina E, biotyna, mangan, miedź, a także niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Wszystkie te składniki odżywcze są niezbędne dla zdrowego wzrostu włosów.

Ponadto cynk w migdałach sprzyja odnowie nowych komórek, w rzeczywistości niedobór cynku często przyczynia się do przerzedzania włosów i utraty włosów.

Oprócz jedzenia migdałów możesz poprawić strukturę włosów, a także ogólny stan zdrowia, nakładając na nie olej migdałowy co najmniej dwa razy w tygodniu. Możesz nawet masować skórę głowy olejem migdałowym wymieszanym z olejem lawendowym, aby zmniejszyć wypadanie włosów, zapobiec rozdwajaniu się końcówek i zmniejszyć łupież.



loading...
loading...

Aktualizacja: 30 sierpnia 2018