,

10 pokarmów, których należy unikać jeśli masz ból stawów

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Ból stawów odnosi się do dyskomfortu, zapalenia i bolesności w dowolnym stawie w twoim ciele. Jest to bardzo powszechny problem i może wystąpić u każdego, niezależnie od wieku i płci. Ten rodzaj bólu może być ostry lub przewlekły.

Zapalenie stawów i dna są dwiema głównymi przyczynami bólu stawów. Może również wynikać ze szczepów mięśni, złamanych lub zwichniętych kości, zapalenia kaletki, fibromialgii, białaczki i tocznia.

Niezależnie od przyczyny, ból stawów można opanować za pomocą leków, ćwiczeń fizycznych lub alternatywnych leków. Dieta odgrywa również kluczową rolę w radzeniu sobie z bólem stawów.

Chociaż istnieje wiele środków przeciwzapalnych, takich jak imbir, kurkuma i czosnek, które mogą pomóc w walce z bólem, istnieją również pewne pokarmy, które wywołują ból.

Jeśli cierpisz na bóle stawów musisz unikać pewnych pokarmów, które mogą wywołać stan zapalny i ból.

Oto 10 najlepszych pokarmów, których można uniknąć, jeśli masz ból stawów.

1. Przetworzone i czerwone mięso

Przetworzone mięso i czerwone mięso zawierają substancje chemiczne, takie jak azotyny i puryny, które mogą zwiększać stan zapalny i ból w ciele.

Przetworzona żywność zawiera dużo toksyn zwanych zaawansowanymi produktami końcowymi glikacji (AGE), które mogą powodować stan zapalny.

Dodatkowo badanie z 2014 roku opublikowane w Proceedings of National Academy of Sciences wskazuje, że glikan pochodzący od czerwonego mięsa sprzyja rozwojowi ogólnoustrojowego stanu zapalnego i progresji nowotworu.

2. Rafinowane i sztuczne cukry

Duże ilości cukru również zwiększają poziom AGE w ciele, które powodują stan zapalny. Ponadto cukier wyzwala uwalnianie w organizmie czynników zapalnych zwanych cytokinami.

Będąc bogaty w kalorie, nadmierne spożycie cukru prowadzi również do zwiększenia masy ciała co powoduje większy nacisk na stawy i zwiększa ból.

Unikaj napojów słodzonych cukrem, a także produkty spożywcze zawierające cukier, takie jak ciastka, słodycze i przekąski.

Zamiast rafinowanego cukru i sztucznych słodzików, zdecyduj się na naturalne słodziki, takie jak stewia, miód.

3. Produkty mleczne

Produkty mleczne mogą również przyczyniać się do bólu stawów. Wysoki poziom kazeiny białkowej w produktach mlecznych wywołuje stan zapalny i ból.

Według raportu Komitetu Lekarzy ds. Odpowiedzialnej Medycyny, ten rodzaj białka może nawet drażnić tkanki wokół stawów.

Nawet tłuszcze nasycone w pełnotłustych produktach mlecznych, takich jak mleko, masło i ser, mogą wywołać zapalenie tkanki tłuszczowej, co z kolei zwiększa ból.

Unikaj pasteryzowanego mleczarstwa, gdy cierpisz na ból stawów lub inny rodzaj przewlekłego bólu. Zamiast tego wybierz mleko sojowe, mleko migdałowe, tofu.

4. Olej kukurydziany

Olej kukurydziany zawiera dużo kwasów tłuszczowych omega-6, które mogą powodować wytwarzanie przez organizm prozapalnych substancji chemicznych.

Badanie z 2012 roku opublikowane w Journal of Nutrition and Metabolism zauważa, że ​​zwiększenie spożycia kwasów tłuszczowych omega-6 może nasilić procesy zapalne i zaostrzyć wiele chorób zapalnych.

Oleje szafranowy, słonecznikowy, z pestek winogron, sojowy, a także majonez i wiele sosów sałatkowych są również bogate w kwasy tłuszczowe omega-6.

Nie ma potrzeby całkowitego eliminowania tych produktów z diety, ponieważ kwasy tłuszczowe omega-6 są potrzebne do normalnego wzrostu i rozwoju.

POLUB NAS NA FACEBOOKU