Ponieważ właściwa funkcja organizmu całkowicie zależy od zdrowia układu sercowo-naczyniowego, utrzymanie naczyń w czystości i zdrowiu ma kluczowe znaczenie, ponieważ naczynia krwionośne przenoszą bogatą w tlen krew i składniki odżywcze do każdej komórki w organizmie.

czyste tętnice

Jednak siedzący tryb życia, a zwłaszcza diety bogate w tłuszcze nasycone, przetworzone cukry i substancje chemiczne, które są tak typowe dla współczesnego życia są głównymi czynnikami ryzyka, które zatykają tętnice i zapobiegają optymalnemu przepływowi krwi, poważnemu stanowi znanemu jako miażdżyca tętnic, który prowadzi do chorób serca, zawału serca i udaru mózgu.

Przyczyniają się do tego także niezdrowe nawyki, takie jak palenie i nadmierne picie.

Ważne jest, aby pamiętać, że tak jak niezdrowa dieta może uszkodzić zdrowie tętnic, zrównoważona dieta bogata w te produkty może zapobiec zatykaniu ich. Wzbogać swoją dietę o następujące produkty, aby zoptymalizować zdrowie układu krążenia.

Tłuste ryby

Tłuste ryby, takie jak łosoś, tuńczyk i śledź obfitują w kwasy tłuszczowe omega-3, które są niezwykle korzystne w zapobieganiu gromadzeniu się blaszek miażdżycowych. Należy jednak pamiętać, że łosoś hodowlany ma mniejszą wartość odżywczą i zazwyczaj zawiera toksyczne substancje chemiczne w wyniku procesu hodowlanego.

Czosnek

Lecznicze właściwości czosnku są powszechnie chwalone i wspierane przez medycynę naturalną. Jeśli chodzi o zdrowie serca czosnek obniża ciśnienie krwi i cholesterol LDL (zły cholesterol) dzięki aktywnemu składnikowi allicynie. Wystarczy tylko wzbogacić główne posiłki jednym lub dwoma mielonymi surowymi ząbkami czosnku.

Pomidory

Pomidory zawierają dużą zawartość antyoksydantów co zapobiega utlenianiu cholesterolu LDL. Regularne spożywanie zmniejsza ryzyko miażdżycy o 50%.

Granat

Bogaty w przeciwutleniacze podobnie jak pomidory granat nie tylko zapobiega miażdżycy, ale także odwraca jej skutki.

Jagody i czerwone winogrona

Winogrona zawierają duże ilości flawonoidów, które zapobiegają utlenianiu cholesterolu LDL. Jagody, zwłaszcza truskawki i żurawiny są bogatym źródłem zarówno antyoksydantów, jak i witamin.

Owies

Owies jest bogaty w rozpuszczalny błonnik, który skutecznie zmniejsza zły cholesterol, usuwając go z organizmu. Wzbogać swoją dietę w jedną szklankę płatków z otrębów owsianych każdego dnia, aby obniżyć poziom cholesterolu LDL.

Szpinak

To zielone warzywo jest bogate w witaminy A i C, które są bardzo korzystne w zapobieganiu powstawaniu i nawarstwianiu się płytki. Szpinak jest również bogaty w potas i kwas foliowy, z których wszystkie przyczyniają się do obniżenia ciśnienia krwi.

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek zwłaszcza tłoczona na zimno zawiera zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3. Wzbogać swoją dietę w ten korzystny dla zdrowia olej roślinny, dodając go do ulubionych posiłków w umiarkowanych ilościach.

Jabłka i grejpfruty

Zarówno jabłka, jak i grejpfruty zawierają wysoką zawartość pektyny, która jest rozpuszczalnym błonnikiem korzystnym dla obniżenia poziomu cholesterolu LDL, jak również minerałów śladowych, takich jak potas i magnez, które regulują ciśnienie krwi.

Zielona herbata

Zielona herbata jest bogata w silne przeciwutleniacze, które zapobiegają tworzeniu się skrzepów krwi i zapewniają zdrowe wyściółki ścian tętnic. Jedna szklanka dziennie to wszystko czego potrzebujesz, aby utrzymać zdrowe serce.



loading...
loading...

Aktualizacja: 22 lipca 2019