Strona głównaZdrowie10 pokarmów oczyszczających tętnice z cholesterolu bez przyjmowania leków

10 pokarmów oczyszczających tętnice z cholesterolu bez przyjmowania leków


Ponieważ właściwa funkcja organizmu całkowicie zależy od zdrowia układu sercowo-naczyniowego, utrzymanie naczyń w czystości i zdrowiu ma kluczowe znaczenie, ponieważ naczynia krwionośne przenoszą bogatą w tlen krew i składniki odżywcze do każdej komórki w organizmie.

Jednak siedzący tryb życia, a zwłaszcza diety bogate w tłuszcze nasycone, przetworzone cukry i substancje chemiczne, które są tak typowe dla współczesnego życia są głównymi czynnikami ryzyka, które zatykają tętnice i zapobiegają optymalnemu przepływowi krwi, poważnemu stanowi znanemu jako miażdżyca tętnic, który prowadzi do chorób serca, zawału serca i udaru mózgu.

Przyczyniają się do tego także niezdrowe nawyki, takie jak palenie i nadmierne picie.

Ważne jest, aby pamiętać, że tak jak niezdrowa dieta może uszkodzić zdrowie tętnic, zrównoważona dieta bogata w te produkty może zapobiec zatykaniu ich. Wzbogać swoją dietę o następujące produkty, aby zoptymalizować zdrowie układu krążenia.

Tłuste ryby

Tłuste ryby, takie jak łosoś, tuńczyk i śledź obfitują w kwasy tłuszczowe omega-3, które są niezwykle korzystne w zapobieganiu gromadzeniu się blaszek miażdżycowych. Należy jednak pamiętać, że łosoś hodowlany ma mniejszą wartość odżywczą i zazwyczaj zawiera toksyczne substancje chemiczne w wyniku procesu hodowlanego.

Czosnek


Lecznicze właściwości czosnku są powszechnie chwalone i wspierane przez medycynę naturalną. Jeśli chodzi o zdrowie serca czosnek obniża ciśnienie krwi i cholesterol LDL (zły cholesterol) dzięki aktywnemu składnikowi allicynie. Wystarczy tylko wzbogacić główne posiłki jednym lub dwoma mielonymi surowymi ząbkami czosnku.

Sprawdź To!  Pozbądź się zapalenia zatok w ciągu 30 sekund dzięki tej prostej metodzie
Sprawdź To!  Zapalenie otrzewnej: przyczyny, objawy i leczenie

Pomidory



Pomidory zawierają dużą zawartość antyoksydantów co zapobiega utlenianiu cholesterolu LDL. Regularne spożywanie zmniejsza ryzyko miażdżycy o 50%.

Granat

Bogaty w przeciwutleniacze podobnie jak pomidory granat nie tylko zapobiega miażdżycy, ale także odwraca jej skutki.

Jagody i czerwone winogrona

Winogrona zawierają duże ilości flawonoidów, które zapobiegają utlenianiu cholesterolu LDL. Jagody, zwłaszcza truskawki i żurawiny są bogatym źródłem zarówno antyoksydantów, jak i witamin.

Owies

Owies jest bogaty w rozpuszczalny błonnik, który skutecznie zmniejsza zły cholesterol, usuwając go z organizmu. Wzbogać swoją dietę w jedną szklankę płatków z otrębów owsianych każdego dnia, aby obniżyć poziom cholesterolu LDL.

Szpinak

To zielone warzywo jest bogate w witaminy A i C, które są bardzo korzystne w zapobieganiu powstawaniu i nawarstwianiu się płytki. Szpinak jest również bogaty w potas i kwas foliowy, z których wszystkie przyczyniają się do obniżenia ciśnienia krwi.

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek zwłaszcza tłoczona na zimno zawiera zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3. Wzbogać swoją dietę w ten korzystny dla zdrowia olej roślinny, dodając go do ulubionych posiłków w umiarkowanych ilościach.

Jabłka i grejpfruty

Zarówno jabłka, jak i grejpfruty zawierają wysoką zawartość pektyny, która jest rozpuszczalnym błonnikiem korzystnym dla obniżenia poziomu cholesterolu LDL, jak również minerałów śladowych, takich jak potas i magnez, które regulują ciśnienie krwi.

Zielona herbata

Zielona herbata jest bogata w silne przeciwutleniacze, które zapobiegają tworzeniu się skrzepów krwi i zapewniają zdrowe wyściółki ścian tętnic. Jedna szklanka dziennie to wszystko czego potrzebujesz, aby utrzymać zdrowe serce.

Sprawdź To!  10 najlepszych korzyści zdrowotnych z trawy cytrynowej

loading...
loading...
>