Strona główna Zdrowie 5 kroków do kontrolowania ciśnienia krwi bez leków

5 kroków do kontrolowania ciśnienia krwi bez leków

Jeśli masz wysokie ciśnienie krwi musisz zrobić wszystko, aby je obniżyć, ponieważ może to prowadzić do poważnych chorób, takich jak zawał serca i udar. Twój poziom ciśnienia krwi może wzrosnąć w wyniku różnych czynników, w tym masy ciała, stylu życia, diety i wieku.

Chociaż większość ludzi próbuje obniżyć i regulować swoje ciśnienie krwi za pomocą leków, istnieją inne sposoby, aby rozwiązać ten problem w naturalny sposób.

Oto pięć sposobów na obniżenie wysokiego ciśnienia krwi i utrzymanie normalnego poziomu bez przyjmowania leków.

1. Regularna aktywność fizyczna

Regularna aktywność fizyczna, taka jak ćwiczenia, spacery, pływanie i bieganie może kontrolować ciśnienie krwi i utrzymywać je na normalnym poziomie, a także poprawiać ogólny stan zdrowia i ciało.

2. Schudnij

Nadwaga lub otyłość mogą mieć ogromny wpływ na poziom ciśnienia krwi. Tak więc, jeśli należysz do tych kategorii wagowych ludzi, masz wysokie ryzyko nadciśnienia. Aby poznać optymalną wagę w zależności od wieku i wzrostu, musisz znać swoje BMI.

W ten sposób będziesz wiedzieć ile kilogramów musisz schudnąć, aby wyeliminować ryzyko nadciśnienia lub obniżyć poziom wysokiego ciśnienia krwi. Skonsultuj się z lekarzem na temat BMI i nie zapomnij zmierzyć talii.

3. Zmniejszyć stres


Wiemy, że unikanie stresujących sytuacji nie jest łatwe, ponieważ stale radzimy sobie z drobnymi lub poważnymi problemami w domu lub pracy. Jednak stres jest ogromnym czynnikiem, który może prowadzić do nadciśnienia co z kolei może powodować wiele innych chorób.

Dlatego ważne jest, aby znaleźć własny sposób radzenia sobie ze stresem. Może to być bieg lub spacer, uprawianie ulubionego sportu, a nawet słuchanie ulubionych piosenek. Po prostu odkryj co działa najlepiej dla Ciebie.

4. Zmniejsz spożycie sodu

Osoby z nadciśnieniem powinny zmniejszyć spożycie pokarmów o wysokiej zawartości sodu. Według Mayo Clinic zmniejszenie spożycia sodu może obniżyć ciśnienie krwi z 2 do 8 mmHg.

5. Monitoruj poziomy ciśnienia krwi

Jeśli codziennie monitorujesz swoje ciśnienie krwi dowiesz się czy wspomniane wcześniej zmiany stylu życia rzeczywiście ci pomagają.

Śledzenie ciśnienia krwi może ostrzegać o potencjalnych problemach zdrowotnych. Możesz użyć ciśnieniomierza do sprawdzenia poziomu ciśnienia krwi w domu.

Udostępnij ten artykuł znajomym

POPULARNE ARTYKUŁY


loading...
loading...

POPULARNE ARTYKUŁY