Zaburzenia widzenia to częsty problem zdrowotny dotykający ludzi w każdym wieku. Niektóre osoby są krótkowzroczne lub nie są w stanie zobaczyć obiektów na odległość, podczas gdy inne są dalekowzroczne, tj. mogą widzieć obiekty wyraźniej na odległość, w przeciwieństwie do obiektów znajdujących się pod ręką.

wzrok

Oczywiście noszenie okularów lub soczewek może skutecznie poprawić widzenie danej osoby, ale są też inne sposoby. Czytaj dalej i dowiedz się, co powinieneś zrobić, aby lepiej widzieć.

  • DAJ ODPOCZĄĆ OCZOM

Kilkakrotnie dziennie przerwa ma kluczowe znaczenie dla zdrowia oczu. Wystarczy zamknąć oczy na kilka minut lub udać się do pokoju o słabym oświetleniu. Ponadto, jeśli pracujesz na komputerze przez kilka godzin dziennie, zaleca się dostosowanie jasności ekranu, aby zmniejszyć obciążenie oczu.

  • ZDEJMOWANIE OKULARÓW

Zdejmowanie okularów na jakiś czas każdego dnia jest również korzystne dla oczu. Brazylijskie badania wykazały, że okulary mogą w rzeczywistości uszkodzić wzrok. Inne badanie przeprowadzone przez Ghana Medical Journal wykazało, że 64% studentów z Nigerii uważa, że ​​okulary są szkodliwe dla oczu.

  • MASAŻ OCZU

Regularnie masuj oczy wokół oczodołu. Możesz także użyć palca wskazującego i kciuka, aby delikatnie nacisnąć obszar tuż nad wewnętrznym kącikiem oczu. Aby zwiększyć przepływ krwi w okolicach oczu masuj skronie i obszar z tyłu czaszki tuż za oczodołami.

  •  ZASADA 20-20-20

Jak wspomniano powyżej, kilkakrotny odpoczynek oczu ma kluczowe znaczenie dla ich zdrowia. Jest to szczególnie ważne, jeśli spędzasz długie godziny przed komputerem. Zasada 20-20-20 jest bardzo korzystna. Po każdych 20 minutach przebywania przed komputerem powinna nastąpić przerwa, która wymaga patrzenia na coś, co znajduje się w odległości 20 m przez co najmniej 20 sekund.

  • IDŹ NA ZEWNĄTRZ

Spędzanie czasu na łonie natury jest korzystne nie tylko dla ogólnego stanu zdrowia, ale także dla wizji. Dzieje się tak, ponieważ twoje oczy są narażone na mniej źródeł światła, które mogą upośledzać wzrok.

  • CIEPŁY KOMPRES

Wiele problemów ze wzrokiem jest zwykle leczonych ciepłym kompresem. Wystarczy delikatnie przycisnąć ciepłą, wilgotną szmatkę do oczu i przytrzymać przez 30 minut. Rób to codziennie. Jest to niezwykle korzystne dla nawilżania suchych oczu.

  • DODAWANIE SKŁADNIKÓW DO TWOJEJ DIETY

Ważna jest również dobrze zbilansowana zdrowa dieta, która zawiera wiele marchewek i słodkich ziemniaków, szczególnie dlatego, że warzywa te są bogate w witaminę A, najważniejszy składnik odżywczy dla dobrego widzenia.

  • ĆWICZENIE OCZU

Poniższa tabela zawiera 16 prostych ćwiczeń, które możesz wykonać, aby poprawić wzrok i wzmocnić oczy. To, co robisz, to podążanie za liniami w kierunku wskazanym przez strzałki. Jeśli próbujesz tego po raz pierwszy, ważne jest, aby skupić się na każdym symbolu osobno.

trening oczu



loading...
loading...

Aktualizacja: 10 kwietnia 2019