80% ataków serca można by uniknąć, gdyby wszyscy stosowali 5 łatwych zasad

Czy znasz główną przyczynę śmierci zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet? To atak serca i jest odpowiedzialny za ponad 1 milion zgonów każdego roku. Zwykle jest wynikiem najczęstszej choroby serca, choroby wieńcowej.

atak serca

Według statystyk tylko w tym roku będziemy mieli 920 000 nowych przypadków zawału serca, a aż 50% z nich przypadnie niczego nie podejrzewającym ludziom bez żadnych znaków ostrzegawczych.

Atak serca ma miejsce, gdy przepływ krwi do serca zostaje zablokowany, a serce nie otrzymuje wystarczającej ilości krwi, aby prawidłowo wykonywać swoją funkcję. Przepływ krwi jest zwykle blokowany przez nagromadzenie blaszek miażdżycowych, które mogą nagle utworzyć skrzep krwi, który ograniczy przepływ krwi do serca.

Jeśli taka sytuacja ma miejsce musisz szybko zareagować lub w przeciwnym razie część mięśnia sercowego zacznie wymierać i stanie się tkanką bliznowatą co może powodować w przyszłości jeszcze poważniejsze problemy.

5 zmian stylu życia może zapobiec 80% ataków serca

Ten stan zagrażający życiu jest bardzo poważny, ale wielu ludzi nie wie, że można go całkowicie zapobiec i uniknąć, jeśli ludzie by dokonali pewnych istotnych zmian w stylu życia. Jak już wiemy nasz styl życia jest ważnym czynnikiem naszego zdrowia układu krążenia.

Naukowcy przeprowadzili badanie, które wykazało, że tylko pięć zdrowych zmian w stylu życia może zmniejszyć zawały serca po raz pierwszy u mężczyzn o 80%. Oto co powiedzieli:

„ Nie jest zaskakujące, że wybór zdrowego stylu życia doprowadziłby do zmniejszenia liczby zawałów serca… Zaskakujące jest to, jak drastycznie spadło ryzyko z powodu tych czynników ”.

Podobne badanie zostało przeprowadzone w 2004 r, w którym zbadano czynniki ryzyka chorób serca w ponad 50 krajach na całym świecie i odkryto, że 90% zaburzeń sercowo-naczyniowych można całkowicie zapobiec jeśli zostaną wprowadzone pewne zmiany w diecie i stylu życia.

Jakie są istotne zmiany stylu życia?

  • Zdrowa dieta
  • Umiarkowana aktywność fizyczna (spacery / jazda na rowerze minimum 40 minut dziennie i ćwiczenia minimum 1 godzina tygodniowo)
  • Zdrowy obwód talii (obwód talii poniżej 95 cm)
  • Umiarkowane spożycie alkoholu (maksymalnie 10 do 30 g dziennie)
  • Zakaz palenia

loading...
loading...

TOP ARTYKUŁY