Strona głównaZdrowie9 rzeczy, które zaczniesz robić lepiej, jeśli będziesz spać 8 godzin dziennie

9 rzeczy, które zaczniesz robić lepiej, jeśli będziesz spać 8 godzin dziennie

Badanie dowodzi, że regularne 8 godzin snu nie jest tak naprawdę luksusem, ale raczej niezbędną częścią zdrowego stylu życia. Brakujące godziny snu mogą poważnie wpłynąć na Twoje zdrowie psychiczne, emocjonalne i fizyczne.

Naukowcy odkryli, że tylko 40% ludzi śpi wystarczająco dużo. Przyjrzyjmy się, co dokładnie się dzieje, gdy zaczniesz przedkładać sen nad nieprzespaną noc.

Uważamy, że śledzenie różnych odkryć dotyczących naszego zdrowia i dobrego samopoczucia jest bardzo ważne i nie możemy się doczekać, aby podzielić się tymi informacjami z Wami, naszymi czytelnikami.

1. Szybciej nauczysz się nowych rzeczy

Brak wystarczającej ilości snu wpływa na to, jak dobrze możesz skoncentrować się na nowych umiejętnościach i zapamiętywać nowe rzeczy. Naukowcy odkryli, że podczas snu przetwarzamy nowe informacje.

Innymi słowy, Twój umysł i ciało są w lepszej kondycji rano, po dobrze przespanej nocy, niż w noc przed pójściem spać. Dotyczy to każdej nowej umiejętności, od studiów na uniwersytecie po naukę nowego sportu.

2. Będziesz bardziej czujny

Kiedy regularnie odpoczywasz, Twoja koncentracja, uwaga i zdolność rozwiązywania problemów funkcjonują na optymalnym poziomie.

Możesz myśleć jaśniej i podejmować szybsze decyzje.

3. Będziesz mieć większą kontrolę nad swoją wagą

Badanie to wykazało, że podczas snu wytwarzamy hormon zwany leptyną, który informuje nasz organizm, że jesteśmy najedzeni i nie potrzebujemy już więcej jedzenia.

Kiedy nie odpoczywamy wystarczająco, organizm traci równowagę i zaczynamy mieć nieodparty apetyt na jedzenie.

4. Twoje zdrowie się poprawi

Naukowcy odkryli, że wystarczająca ilość snu nie tylko zmniejsza poziom stresu, ale także zapobiega ryzyku nadciśnienia i wysokiego poziomu cholesterolu.

Brak snu może również prowadzić do całej gamy problemów związanych z sercem.

5. Możesz zapobiegać cukrzycy

Badania wykazały, że sen ma duży wpływ na regulację poziomu cukru we krwi i wrażliwość na insulinę, co z kolei zapobiega cukrzycy typu 2.

Szczególnie istotna wydaje się w tym przypadku „głęboka” faza snu, a skracając długość snu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że pominiesz tę ważną część.

6. Szybciej regenerujesz się po przeziębieniu

Czy czujesz się senny, kiedy jesteś chory? Cóż, najwyraźniej jest ku temu powód. Badania wykazały, że w celu regeneracji nasz organizm przechodzi w tryb uśpienia.

W tym trybie snu nasz układ odpornościowy najskuteczniej zwalcza bakterie.

7. Twoja skóra będzie wyglądać lepiej

Nasza skóra jest bardzo dobrym wskaźnikiem naszego ogólnego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia. Można to zamaskować, ale tak naprawdę nie da się tego oszukać.

Skóra to nasz największy organ, który jest stale narażony na działanie czynników atmosferycznych, promieniowania UV, kurzu i słońca, a kiedy śpimy, nasza skóra sama się regeneruje.

8. Będziesz bezpieczniejszym kierowcą

Każdy z nas choć raz jechał samochodem, kiedy był bardzo zmęczony. I chociaż często wydaje się, że nie mamy wyboru, musimy zacząć traktować ten wybór jako swój priorytet.

Badanie to wykazało, że kierowcy pozbawieni snu zachowywali się bardziej jak kierowcy pijani.

9. Twoja równowaga ulegnie poprawie

Kiedy śpisz wystarczająco dużo, poprawia się koordynacja i równowaga, co chroni Cię przed wszelkiego rodzaju urazami fizycznymi i wypadkami.

Zobacz Też: