Strona główna Zdrowie 9 znaków, że zmęczenie nadnerczy jest przyczyną problemów ze snem i bólem...

9 znaków, że zmęczenie nadnerczy jest przyczyną problemów ze snem i bólem stawów

Zmęczenie nadnerczy jest stanem, w którym nadnercza nie są w stanie wytwarzać potrzebnych ilości hormonów w wyniku przewlekłego stresu lub infekcji. Ludzie, którzy doświadczają takiego stanu czują się przepracowani, wypaleni, a nawet znudzeni życiem.

Bardzo często zmęczenie nadnerczy nie jest traktowane jako diagnoza, a jedynie sygnał ostrzegawczy od ciała, że ​​potrzebuje ono pewnych zmian.

Jeśli jednak stan ten przekroczy cztery etapy, lekarze zdiagnozują niewydolność nadnerczy. Więc upewnij się, że kontrolujesz swój stres, zanim zmieni się on w poważny stan.

9 oznak zmęczenia nadnerczy

1. Czujesz się przytłoczony życiem

Większość ludzi nie docenia znaczenia samoopieki dla ogólnego stanu zdrowia organizmu. Często są zestresowani, zajęci trywialnymi sprawami i bez czasu dla siebie. Staraj się zachować równowagę i unikać stresu, twoje ciało z pewnością ci podziękuje.

2. Trudności ze snem

Dla zdrowego metabolizmu ludzie potrzebują 8-10 godzin snu każdej nocy. Jest to optymalny czas na odpoczynek, zresetowanie i regenerację organizmu na nowy dzień.

Wiele osób nie ćwiczy tej rutyny, ale pracuje całą noc. To powoduje brak równowagi w twoim ciele i masz trudności z zaśnięciem.

Możesz wprowadzić nowy zdrowy nawyk, aby przywrócić równowagę. Upewnij się, że idziesz spać do 22:30, leżąc w ciemności uwolnisz melatoninę, hormon promujący sen.

3. Poczucie wyczerpania po ćwiczeniach

Podczas ćwiczeń powinieneś czuć się bardziej energiczny i witalny, ale nie zmęczony ani wyczerpany. Stres fizyczny zaburza równowagę nadnerczy, powodując w ten sposób wiele skutków ubocznych i zwiększając poziom stresu.

Jeśli ćwiczysz regularnie, ale wciąż zmagasz się ze zmęczeniem i dodatkową wagą, powinieneś zacząć od łagodnych ćwiczeń, takich jak joga, chodzenie lub rozciąganie.

4. Problemy z hormonami

Etap 2 zmęczenia nadnerczy może wpływać na tarczycę i powodować pewne objawy niedoczynności tarczycy, takie jak przyrost masy ciała, słabe krążenie, suche włosy i wiele innych.

Kiedy nadnercza nie są w stanie poradzić sobie ze stresem, zwiększa się produkcja kortyzolu, co prowadzi do nierównowagi hormonalnej.

5. Lęk i depresja

Codzienny niepokój może wpływać na hormony nadnerczy, które biorą udział w czynnościach poznawczych, stanach psychicznych i nastroju. Im mniej tolerancyjny jesteś na stres, tym bardziej będziesz przygnębiony i sfrustrowany.

6. Pragnienie soli

Kiedy zmęczenie nadnerczy wpływa na równowagę hormonalną, ludzie mają ochotę na słone jedzenie. Wynika to z zapotrzebowania organizmu na sód i inne minerały.

Obniżony poziom aldosteronu, hormonu zatrzymującego sól w organizmie powoduje niskie ciśnienie krwi, głód soli, kołatanie serca i zawroty głowy.

Bardzo ważne jest, aby przyjmować wystarczającą ilość minerałów w diecie. Możesz również użyć wysokiej jakości himalajskiej różowej soli, wodorostów morskich, w tym nori, dulse.

7. Sztywność i bolesność

Podczas odczuwania stresu uczucie sztywności wskazuje, że ciało musi się naładować. Naprężenie może być odzwierciedlone przez sztywną szyję, szczękę lub plecy. Możesz poprawić ten stan poprzez poprawę nawyków snu, jogi lub rozciągania.

8. Zwiększone spożycie kofeiny po południu

Kofeina nie zawsze jest dobrym pomysłem, szczególnie dla tych, którzy potrzebują energii, ponieważ kawa nie zapewnia energii, ale ją zapożycza. Chociaż stymuluje energię w ciągu dnia, zmniejsza pracę nadnerczy i promuje produkcję adrenaliny i kortyzolu, hormonów stresu.

Regularne spożywanie kawy sprawi, że poczujesz się jeszcze bardziej zmęczony niż wcześniej. Więc pij herbaty ziołowe z korzenia mniszka lekarskiego lub bazylii.

9. Ograniczone trawienie

Wysoki poziom stresu wpływa na optymalne trawienie i wchłanianie właściwości odżywczych z pożywienia. Znajduje to również odzwierciedlenie w pracy nadnerczy, które powodują wzdęcia, przybieranie na wadze lub zaparcia.

Jeśli czujesz się zestresowany nawet pomimo zdrowej diety, nie będziesz w stanie wchłonąć wszystkich niezbędnych wartości odżywczych z pożywienia.

Udostępnij ten artykuł znajomym

POPULARNE ARTYKUŁY


loading...
loading...

Jak powiększyłam piersi o 2 rozmiary naturalną metodą w 1 miesiąc

A dodatkowo tą metodą uzyskałam naturalny efekt push-up. Coś jak implant, ale taki naturalny.

POPULARNE ARTYKUŁY