Strona głównaZdrowieZbliża się jesień, czas wykorzystać moc czosnku: może chronić przed przeziębieniem

Zbliża się jesień, czas wykorzystać moc czosnku: może chronić przed przeziębieniem

Czosnek jest typowy ze względu na swój smak i zapach, ale nie tylko, jest blisko spokrewniony z cebulą, szalotką i porem.

Jednak od czasów starożytnych stosowano go również ze względu na swoje właściwości lecznicze.

Naukowcy obecnie potwierdzają kilka z nich. Zdecydowaną większość można przypisać związkom siarki, które powstają podczas siekania, żucia lub kruszenia czosnku.

Dietetyk Kim Chin wyjaśnia, że ​​najbardziej znaną z nich jest allicyna , ale jest ona bardzo niestabilna i pojawia się dopiero wkrótce po posiekaniu lub zmiażdżeniu czosnku.

Pożywny czosnek pomoże na przeziębienia

O czosnku napisano wiele. Ale możesz być zaskoczony, że ma niską zawartość kalorii, ale z drugiej strony jest bogaty w witaminę C, B6 i mangan. I to nie wszystko.

Nie tylko dzięki tym składnikom odżywczym ekstrakt z czosnku ma zdolność wzmacniania układu odpornościowego.

Stwierdzono, że u osób, które przyjmowały suplementy zawierające dojrzały ekstrakt z czosnku , objawy przeziębienia były mniej nasilone, a także opuszczały mniej dni w szkole lub pracy.

Istnieją przesłanki, że oprócz wzmacniania układu odpornościowego, czosnek może mieć również właściwości przeciwwirusowe.

Inne właściwości zdrowotne czosnku

Niektóre badania sugerują, że suplementy czosnku poprawiają ciśnienie krwi u osób z wysokim ciśnieniem krwi. W niektórych przypadkach suplementy były nawet tak samo skuteczne jak zwykłe leki.

Suplementy czosnkowe nadają się także dla osób cierpiących na lekko podwyższony cholesterol.

Ponadto zawierają przeciwutleniacze, które mogą zmniejszać ryzyko choroby Alzheimera i innych rodzajów demencji. Jako bonus, czosnek może znacznie zmniejszyć toksyczność ołowiu i związane z nią objawy.

Możesz mieć wszystkie wyżej wymienione korzyści, a włączenie czosnku do swojej diety jest niezwykle proste.

Przepis na lekarstwo czosnkowe

Potrzebne składniki

  • 500 do 600 gramów czosnku
  • 2 słoiki na dżem z pokrywkami o pojemności 400 ml
  • 1 łyżeczka grubej soli
  • 2 do 3 szczypt kwasku cytrynowego
  • 50 ml octu jabłkowego
  • przegotowana i ostudzona woda

Jak to zrobić

Cały czosnek podziel na ząbki i włóż do miski. Zalej go ciepłą wodą. Odstawiamy tak na 2 godziny, dzięki czemu czosnek łatwo się obierze. Obie przygotowane szklanki napełnij szczelnie czosnkiem.

Do obu dodajemy łyżeczkę soli gruboziarnistej, odrobinę kwasku cytrynowego i zalewamy octem jabłkowym. Jako ostatnią szklankę uzupełnij przegotowaną, ale ostudzoną wodą.

Prawie gotowe, zamknij słoiki, wstrząśnij i przechowuj w chłodnym, ciemnym miejscu. Po 15–20 dniach czosnek jest gotowy. Można go spożywać profilaktycznie lub w trakcie choroby.

Zobacz Też: