Dlaczego masz gruby, wielki brzuch? Test jednej nogi ujawni przyczynę

Wiele osób uważa, że ​​posiadanie pięknego płaskiego brzucha w pewnym wieku jest już niemożliwe. Z reguły jednak jest to najczęściej wymówka lub błędne zasady zdrowego trybu życia.

To prawda, że ​​brzuch jest częścią ciała, która sprawia problemy przy odchudzaniu i ujędrnianiu, jednak przy odpowiednim podejściu i cierpliwości z pewnością uda się go ukształtować do pożądanej perfekcji.

Jeżeli jednak myślisz, że to tylko kilkadziesiąt brzuszków dziennie, to się mylisz. W takim przypadku po prostu za bardzo obciążysz mięśnie pleców ze względu na słabe wewnętrzne mięśnie brzucha.

Jak zatem podejść do tego we właściwy sposób?

Z prawidłowym oddychaniem

Bez ćwiczeń nie uzyskasz płaskiego i jędrnego brzucha to po prostu fakt. Jednak ważne jest, aby zawsze dobierać ruch odpowiedni do swojego stanu i nigdy nie zapominać o prawidłowym oddychaniu.

Ćwiczenia, które wykonywałbyś bez odpowiedniego oddychania, mogą wręcz przeciwnie, czasami powodować dość bolesne zmiany w ciele.

Opinia eksperta

Trenerka Zuzana Bičíková jasno wyraża tę kwestię: „Większość ludzi ćwiczy słabo. Wciąż mają w głowie, że im więcej powtórzeń jednego ćwiczenia uda im się wykonać, tym bardziej rozwinięte będą ich mięśnie brzucha.

Ale z własnego doświadczenia wiem, że nie chodzi o ilość, ale o jakość. A przede wszystkim dużo zależy od oddychania.

Kiedy ludzie nauczą się prawidłowo oddychać, aby aktywować rdzeń ciała, czyli CORE, nie tylko nie będą już musieli wzmacniać brzucha, ale także przestaną przeciążać biodra, a plecy nie będą boleć.

Dlaczego oddech jest ważny?

Brzuch to ważna część środka ciała, która w zasadniczy sposób wpływa na jego ogólną stabilność i ruchomość.

Podczas chodzenia i siedzenia brzuch powinien być lekko wciągnięty, czyli lekko aktywny, aby podeprzeć kręgosłup i zapobiec ewentualnym zaburzeniom równowagi ciała.

A sposobem na skuteczne wzmocnienie wewnętrznych mięśni brzucha, które choć niewidoczne, są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu jest oddychanie przeponowe.

Jeśli skupisz się tylko na wzmocnieniu powierzchownych mięśni brzucha, mogą uformować się w wymarzony kształt, ale ich tył będzie nadal osłabiony. Jak łatwo się tego dowiedzieć?

Próba jednej nogi

Jeśli chcesz sprawdzić, czy masz mocny tułów, zastosuj trik, w którym stoisz na jednej nodze w pozycji wyprostowanej.

Kiedy nie potrafisz utrzymać równowagi, odpowiedź jest jasna, że ​​powinieneś zacząć aktywnie wzmacniać mięśnie tułowia.

Często można to rozpoznać po częstych bólach barków. Gdy tylko ta część ciała będzie wystarczająco wzmocniona, będziesz chodzić bardziej wyprostowany, bardziej oprzesz się na nogach, a cały organizm nie tylko zacznie lepiej funkcjonować, ale Twoja sylwetka będzie wyglądać jak z magazynu.

Jak prawidłowo używać oddechu

Jeśli wybierasz jakieś ćwiczenia nie tylko na brzuch, powinieneś wiedzieć, że istnieją trzy rodzaje oddychania. Które to są?

Pierwszym z nich jest oddychanie spoczynkowe, czyli oddech, którego używamy podczas odpoczynku, ale także podczas snu, kiedy w naturalny sposób oddychamy brzuchem.

Drugi rodzaj to oddychanie kryzysowe i w tym przypadku oddychamy z ramion. Z reguły pojawia się w sytuacjach stresowych i nieświadomie pozostajemy w nim przez długi czas.

Niestety mięśnie czworoboczne są w tych momentach przeciążone, czego skutkiem są częste nieprzyjemne migreny i bóle szyi.

Trzeci sposób to wspomniane już oddychanie przeponowe, które jest absolutnie najważniejsze dla uzyskania solidnego środka ciała.

Stosuj je podczas ćwiczeń i innych aktywności fizycznych. I jak to zrobić poprawnie?

Oddychaj klatką piersiową, ale nie górną częścią, ale dolnymi żebrami, które w rezultacie aktywnie się rozszerzają. Podczas fazy wydechu brzuch automatycznie się cofnie.