Jak przedłużyć życie: Wystarczy prosty zmiana w diecie

Związane z tym jest wiele zagadnień, z których niektóre dotyczą odchudzania i określonych diet. Jednak kluczowe jest to, że jedzenie, które spożywasz, ma tak duży wpływ na zdrowie, że może dodać lub odebrać wiele lat życia.

Kluczem jest zatem to, jakie pokarmy są właściwe, a jakie należy ograniczyć lub całkowicie wykluczyć.

Nauka mówi jasno

Jedzenie jest tematem badanym również przez naukowców. Badali oni nawyki typowe dla europejskiej i amerykańskiej populacji oraz szukali tego, co je łączy i w czym tkwi problem.

Okazało się, że jedzenie i związane z nim czynniki ryzyka rocznie powodują, aż 11 milionów zgonów na całym świecie.

Badania wykazały również, że jeśli osoba zmieni swoje nawyki żywieniowe w wieku 20 lat, może przedłużyć życie nawet o 13 lat.

I trzeba dodać, że według naukowców nigdy nie jest za późno na zmiany. Nawet jeśli zmienisz swoją dietę w okolicach 60 roku życia, możesz dodać sobie nawet 9 lat życia.

Problem tkwi w tym

Przede wszystkim badano nawyki żywieniowe w Europie i Ameryce. Problem jest bardzo podobny na obu kontynentach.

W jadłospisach bardzo często brakuje roślin strączkowych, orzechów oraz wystarczającej ilości owoców i warzyw.

Z drugiej strony, nadmiernie obecne są produkty mleczne, słodzone napoje i ogólnie przetworzone jedzenie. Największym problemem w przypadku przetworzonego jedzenia jest przetworzone mięso.

Wielokrotnie podkreślano, że źle przygotowane mięso może być szkodliwe. Nawet niektóre badania sugerują, że takie mięso może być rakotwórcze.

Optymalna dieta według naukowców powinna ograniczać ilość czerwonego mięsa i przetworzonego jedzenia. Powinno je zastąpić warzywa, owoce, rośliny strączkowe, pełnoziarniste produkty, orzechy i ryby.

Obliczono, że jeśli 20-letnia osoba zwiększy spożycie roślin strączkowych z 0 gramów dziennie do 200 gramów dziennie, może żyć prawie o dwa i pół roku dłużej.

Wpływ przetworzonego jedzenia i mięsa na zdrowie

Większość badań dotyczyła spożycia mięsa, które wiąże się z większym ryzykiem wystąpienia choroby niedokrwiennej serca.

U osób spożywających dużą ilość przetworzonego jedzenia istnieje znacznie większe ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego, nowotworów, stanów zapalnych organizmu, a także problemów z stawami. Częste spożywanie mięsa powoduje również szybsze starzenie się organizmu.

Zalecana jest dieta śródziemnomorska, ale również wegetarianizm. Kluczowe jest ograniczenie spożycia mięsa na rzecz roślin strączkowych.

Spróbuj ograniczyć mięso, przetworzone i słodzone produkty spożywcze, a zastąp je roślinami strączkowymi, orzechami, owocami, warzywami, a twoje ciało ci podziękuje.