Jeśli jesz seler codziennie przez tydzień, możesz zauważyć te zmiany w ciele

Seler naciowy jest chrupiący, jędrny, wodnisty, zielonym warzywem. To warzywa, które ludzie jedzą, nawet jeśli są ugotowane i nie są już rozpoznawalne. Prawdopodobnie słyszałeś, że ludzie spalają więcej kalorii trawiąc seler.

Mówi się również, że seler zmniejsza ból stawów i obniża poziom cholesterolu, odtruwa organizm, obniża ciśnienie krwi, pomaga w odchudzaniu. Czy go spożywasz?

Może dodatkowe informacje na temat selera zachęcą Cię do włączenia go do listy zakupów.

Więcej o selerze

Seler jest częścią rodziny Apiaceae, występuje we wszystkich częściach świata. Seler pochodzi z Afryki Północnej i Morza Śródziemnego. Jednak obecnie jest uprawiany na całym świecie.

Wykorzystuje się go w co najmniej niewielkim stopniu w prawie każdej kuchni, od indyjskiej przez amerykańską, australijską, aż po japońską.

Dlaczego seler jest dobry dla zdrowia?

Seler jest dobry, ponieważ jest bogaty we wszystkie witaminy potrzebne dla organizmu – witaminę K, potas, witaminę A, wapń, witaminę B, magnez i witaminę C. Ale najlepszym atrybutem są fitoskładniki.

Fitoskładniki to chemikalia roślinne stosowane w celu zapobiegania szkodliwym promieniom słonecznym i owadom, ale ich wpływ na ludzi jest bardziej imponujący. Powinieneś wiedzieć, że fitoskładniki mają właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne.

Początkowo przyzwyczajenie się do spożywania selera może być trudne, jednak pamiętaj o tym, że poprawia komunikację wewnątrzkomórkową i odporność.

Wiadomo również, że składniki odżywcze mogą pomóc w naprawie toksycznego uszkodzenia DNA i mają dobre wyniki w walce z chorobami serca i rakiem.

Co się stanie w ciągu tygodnia?

Lepsze nawodnienie – seler zawiera 59 procent wody, dlatego spożywanie większej jego ilości zapobiegnie odwodnieniu.

Obniża stan zapalny – W przypadku jakiegokolwiek ryzyka przewlekłego stanu zapalnego, chorób sercowo-naczyniowych lub raka powinieneś wiedzieć, że seler może pomóc zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia wyżej wymienionych chorób.

Utrata masy ciała – seler jest warzywem bogatym w błonnik i niskokaloryczny, ogranicza głód bez konieczności spożywania zbyt dużej ilości.

Obniża ciśnienie krwi – według badań seler obniża ciśnienie krwi o 18 procent.

Zapobiega / zatrzymuje refluks kwasowy i zgagę – seler ma niską kwasowość, dlatego zaleca się go w przypadku tych problemów.

Pomaga utrzymać zdrowe oczy – seler jest bogaty w witaminę A, dzięki czemu chroni rogówkę.

Poprawia trawienie – seler jest bogaty w błonnik, dzięki czemu pomaga w regularnym wypróżnianiu i utrzymuje zdrowe jelita.

Poprawia poziom cholesterolu – seler obniża poziom cholesterolu o 7 procent.

Udostępnij ten artykuł znajomym

POPULARNE ARTYKUŁY


loading...
loading...

POPULARNE ARTYKUŁY