Najzdrowsze nasiona i orzechy, które powinieneś jeść codziennie

Kiedy ostatni raz jadłeś orzechy i nasiona? Ten rodzaj jedzenia jest wyjątkowo zdrowy i musisz dodać go do swojego codziennego menu. Możesz zacząć od przygotowania mieszanki najzdrowszych nasion i orzechów z poniższej listy i dodania ich do swojej diety.

Świetny smak nie stanowi problemu, a każdego dnia będziesz mieć inną pyszną przekąskę.

Ponadto są bogate w niezbędne witaminy i minerały, takie jak witamina B, E, błonnik, białko, a także duże ilości kwasów tłuszczowych omega-3.

Oto niektóre z najzdrowszych nasion i orzechów na planecie oraz powody, dla których warto włączyć je do codziennej diety.

1. Migdały


NIE PRZEGAP!  Prosty i naturalne lekarstwo na chrapanie - nie wiele osób o tym wie

Te owalne orzechy są właściwie nasionami drzewa migdałowego. Są pełne białka, błonnika, cynku, wapnia, potasu, magnezu, miedzi, fosforu, żelaza, miedzi i witamin B.

Upewnij się więc, że jesz garść migdałów dziennie, aby skorzystać z tej niesamowitej zawartości składników odżywczych.

2. Orzechy brazylijskie

Brązowo-orzechowe pokrycie orzechów brazylijskich jest prawdopodobnie powodem, dla którego nazywane są orzechami, mimo że w rzeczywistości są nasionami. Regularne spożywanie ich może pomóc w ochronie przed chorobami serca, marskością wątroby, rakiem piersi i przedwczesnym starzeniem się.


Co więcej, mogą również zmniejszać objawy zapalenia stawów, poprawiać zdrowie układu sercowo-naczyniowego, obniżać zły cholesterol, kontrolować cukrzycę typu 2, zwalczać niedokrwistość i chronić skórę przed uszkodzeniami słonecznymi.

3. Orzechy nerkowca

Nasiona te mają niesamowitą zawartość składników odżywczych, które poprawiają zdrowie układu sercowo-naczyniowego, zwiększają poziomy energii i wspierają produkcję hemoglobiny.



NIE PRZEGAP!  Jak przetrwać atak serca, kiedy jesteś sam? Nie ignoruj ​​tego

Orzechy nerkowca pomagają również zmniejszyć objawy PMS, kontrolować cukrzycę typu 2 oraz utrzymywać zdrowie włosów, skóry i oczu.

4. Nasiona Chia

Dołącz nasiona chia do swojego codziennego menu, aby złagodzić ból stawów, pomóc w odchudzaniu, zwalczać zapalenie stawów, utrzymywać dobry układ trawienny, zwiększać poziomy energii, zmniejszać depresję i zapobiegać chorobom serca, chorobom wątroby i cukrzycy.

5. Nasiona lnu

Nasiona lnu są bogate w błonnik, który pomaga tłumić apetyt, poprawia funkcjonowanie jelit, a tym samym pomaga łatwiej schudnąć.

Co więcej, nasiona te mogą obniżyć poziom cholesterolu, ryzyko raka i objawy PMS. Pomagają również ustabilizować poziom cukru we krwi, utrzymać zdrowe włosy i skórę oraz zapobiegać chorobom serca.

6. Nasiona sosny

Zalecana ilość jadalnych nasion sosny to dwie do trzech łyżek dziennie. Dodanie ich do diety pomoże poprawić widzenie, poziom energii i zdrowie serca.


NIE PRZEGAP!  Najbardziej skuteczny naturalny spalacz tłuszczu, wystarczą 2 tygodnie

Ponadto mogą pomóc obniżyć zły poziom cholesterolu, tłumić apetyt i zapobiegać uszkodzeniu tętnic. Orzechy sosny mogą również zmniejszać napięcie i zmęczenie, a także poprawiać poziom hemoglobiny we krwi.

7. Nasiona dyni

Spróbuj dodać pestki dyni do swojej regularnej diety, aby zmniejszyć poziom cholesterolu, ból stawów i ryzyko raka. Ponadto kontrolują poziom cukru we krwi, wzmacniają układ odpornościowy, zwalczają lęk i depresję oraz poprawiają zdrowie serca i prostaty.

8. Nasiona sezamu

Spożywanie nasion sezamu może pomóc w zapobieganiu zapaleniu stawów, uszkodzeniom wątroby, migrenie, bólom głowy, astmie, osteoporozie i rakowi. Możesz także zacząć dodawać je do posiłków i potraw, aby pomóc w leczeniu wysokiego poziomu cholesterolu i ciśnienia krwi.


NIE PRZEGAP!  10 najlepszych korzyści zdrowotnych z żurawin

Uwaga : jeśli jesteś wrażliwy na nasiona i orzechy, spożywanie nadmiernych ilości sezamu może wywołać zespół jelita drażliwego i migreny.

9. Nasiona słonecznika

Nasiona te są bogate w rozpuszczalną w tłuszczach witaminę E. Jedz je regularnie, aby zapobiegać migrenom i bólom głowy, a także zmniejszać ryzyko zawału serca i nasilenia astmy. Zalecana dzienna ilość nasion słonecznika to ¼ szklanki.

10. Orzechy włoskie

Wreszcie orzechy włoskie są jednym z najzdrowszych orzechów, jakie można zjeść. Zapewniają szeroki zakres korzyści zdrowotnych dzięki ich niesamowitej zawartości składników odżywczych.

Tak więc, jeśli zjesz tylko siedem orzechów włoskich dziennie, zmniejszysz ryzyko raka piersi i prostaty. Pomagają również obniżyć i kontrolować poziom cholesterolu i cukrzycy.

Poza tym orzechy pomogą ci schudnąć i utrzymać zdrowie włosów i skóry.