Wielu ekspertów w dziedzinie zdrowia twierdzi, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, dlatego zawsze powinno zawierać zdrowe wybory żywieniowe.

zdrowe sniadanie

Śniadanie, które polecamy poniżej, jest jednym z najzdrowszych, jakie możesz sobie wyobrazić. Oprócz utrzymywania w pełni nasyconego ciała do obiadu, zapewnia ono wiele korzyści zdrowotnych, w tym:

  • Stymuluje utratę wagi
  • Poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego
  • Poprawia mechanizm obronny organizmu przed wirusowymi i bakteryjnymi infekcjami
  • Poprawia jakość włosów

Z drugiej strony jest to bardzo proste do przygotowania.

Składniki:

    • 2  łyżki płatków owsianych
    • 1 szklanka (250 ml) kefiru (jogurt o niskiej zawartości tłuszczu też jest w porządku)
    • 1 łyżeczka kakao w proszku
    • 1 łyżeczka zmielone siemię lniane
    • 5-7 mięsistych śliwek

Wskazówki:

To śniadanie należy przygotować wieczorem i spożywać następnego ranka.

Zacznij od umieszczenia śliwek w misce i zalania ich około 100 ml wrzącej wody. Przykryj miskę i odłóż na bok na około dziesięć minut. W osobnej misce wymieszaj płatki owsiane, kakao i siemię lniane. Dodaj kefir i dobrze wymieszaj, aby składniki się zmieszały.

Usuń wodę z namoczonych śliwek i dobrze je posiekaj. Dodaj śliwki do poprzedniej mieszaniny. Używając miksera, miksuj wszystkie składniki, aż do uzyskania puree.

Przechowywać w lodówce.

Rano śniadanie będzie gotowe do spożycia. Jeśli jesz to śniadanie regularnie, zaczniesz odczuwać niesamowite korzyści zdrowotne za kilka dni. Nie martw się, jeśli w pierwszym dniu poczujesz dziwne uczucie w żołądku, to zupełnie normalne i wkrótce minie.



loading...
loading...

Aktualizacja: 7 czerwca 2019