Strona główna Zdrowie Jak poprawić dietę jeśli cierpisz na cukrzycę

Jak poprawić dietę jeśli cierpisz na cukrzycę

Aby utrzymać poziom glukozy pod kontrolą musisz być świadomy swoich nawyków żywieniowych i modyfikować je w razie potrzeby. W tym artykule dowiesz się, jak możesz poprawić dietę, jeśli cierpisz na cukrzycę.

Nie przegap tego!

Jak poprawić dietę, jeśli cierpisz na cukrzycę

Dostosowanie diety jest jednym z najlepszych sposobów uniknięcia możliwych powikłań cukrzycy. Z tego powodu zalecamy zwrócenie uwagi na wszystko, co jesz. Właściwa dieta na cukrzycę może pomóc zapobiec możliwym powikłaniom choroby.

Zawsze wybieraj produkty wysokiej jakości o wysokiej wartości odżywczej i nie jedz za dużo. Pamiętaj, że najlepiej jeść mniejsze porcje, aby utrzymać poziom glukozy pod kontrolą. Inną rekomendacją jest próba uporządkowania posiłków. Na przykład utrzymuj harmonogramy przyjmowania pokarmu, aby uniknąć skoków cukru we krwi.

Ogólnie rzecz biorąc modyfikacje diety u osób z cukrzycą koncentrują się na potrzebie zdrowego żywienia, które zaspokaja ich potrzeby żywieniowe, pomagając im jednocześnie utrzymać prawidłową wagę i kontrolować poziom triglicerydów i cholesterolu.

Spójrzmy na kilka pomysłów.

Wskazówki dietetyczne dla diabetyków

Modyfikacja nawyków żywieniowych w celu dostosowania ich do twojego stanu jest niezbędna dla zapewnienia dobrej jakości życia. Dobre odżywianie bez nadmiaru kalorii pomoże zoptymalizować produkcję i zużycie insuliny, co jest głównym problemem powodowanym przez cukrzycę.

Oczywiście przed modyfikacją diety porozmawiaj ze swoim lekarzem i zapytaj go, jakie pokarmy powinieneś dodać lub usunąć z diety . Nikt nie jest lepiej wykwalifikowany do udzielania porad niż lekarz!

1. Ogranicz spożycie żywności, która zamienia się w cukier.

Unikaj picia soków i jedzenia produktów, które szybko zamieniają się w cukier. Czy wiesz, że słodycze nie są jedynym pokarmem, który może podnieść poziom glukozy? Proste węglowodany zwiększają poziom glukozy, ponieważ stają się wspomnianą substancją, gdy są wchłaniane przez organizm.

Nie oznacza to, że powinieneś unikać węglowodanów. Zamiast tego powinieneś wybrać złożone węglowodany, które są uwalniane stopniowo i pozwalają lepiej kontrolować poziom glukozy we krwi.

2. Zdobądź wystarczającą ilość białka.

Zasadniczo pokarmy bogate w białko nie zwiększają poziomu glukozy we krwi. Z tego powodu lekarze zazwyczaj zalecają spożywanie ich codziennie, zawsze przestrzegając odpowiednich porcji w zależności od wieku, wzrostu i wagi.

Badanie z 2014 roku wykazało, że bogate w białko śniadanie może zapewnić korzyści metaboliczne osobom z cukrzycą typu 2. Skonsultuj się z lekarzem w tej sprawie.

3. Wybierz węglowodany o powolnym uwalnianiu.

Złożone węglowodany są uwalniane powoli, co oznacza, że stopniowo podnoszą poziom glukozy we krwi, unikając w ten sposób niebezpiecznych skoków. Jedz ziemniaki, ryż pełnoziarnisty i makaron, chleb pełnoziarnisty i rośliny strączkowe.

4. Obserwuj swoje spożycie tłuszczu.

Wybierz zdrowe nienasycone tłuszcze zamiast niebezpiecznych tłuszczów nasyconych. W rzeczywistości nie ma jednoznacznych informacji na temat zalecanego spożycia tłuszczu dla osób cierpiących na cukrzycę. Jest tak, ponieważ istnieje kilka badań z różnymi wnioskami.

Chociaż nie ma jednego kryterium możemy powiedzieć, że:

Powinieneś wybierać produkty zawierające „dobre” tłuszcze niż te z tłuszczami nasyconymi. Na przykład wybierz awokado zamiast kiełbasy lub oliwę z oliwek zamiast masła.

5. Unikaj soków, jeśli cierpisz na cukrzycę.

Zawsze lepiej zjeść kawałek owocu zamiast wypić szklankę soku. Podczas gdy pomarańcze i szklanka soku pomarańczowego z kawałka owocu mają tę samą ilość cukru, cukier w soku jest wchłaniany szybciej i może prowadzić do wzrostu poziomu glukozy we krwi.

6. Jedz orzechy.

Jedzenie orzechów może pomóc kontrolować poziom glukozy we krwi. W badaniu opublikowanym w lutym 2019 r. w Circulation Research przeanalizowano ponad 16 000 osób z cukrzycą typu 2. W badaniu stwierdzono, że regularne spożywanie migdałów, pistacji i orzechów włoskich może pomóc zmniejszyć ryzyko chorób serca u osób dorosłych z cukrzycą typu 2.

Szacuje się, że ludzie, którzy jedzą co najmniej pięć porcji orzechów tygodniowo mają o 17% mniejsze ryzyko zachorowania na choroby serca niż ci, którzy jedzą tylko kilka porcji tygodniowo.

Ulepszenie diety u chorych na cukrzycę jest pierwszym krokiem do opanowania choroby. Oczywiście nie powinieneś dokonywać żadnych radykalnych zmian bez konsultacji ze specjalistą. Twój lekarz jest najlepszą osobą, która doradzi Ci na podstawie Twoich potrzeb żywieniowych i kondycji fizycznej.


loading...
loading...

WYBRANE DLA CIEBIE

POPULARNE ARTYKUŁY