Masz słabe krążenie? Poznaj najlepsze domowe środki zaradcze!

Starzenie się powoduje wiele niepożądanych stanów zdrowotnych, w tym słabe krążenie. Osłabione naczynia krwionośne i siedzący tryb życia są głównymi czynnikami przyczyniającymi się do tego stanu. Pierwszą rzeczą, którą większość ludzi zauważa, gdy krążenie krwi zwalnia są zimne stopy.

słabe krążenie

Nie wymaga to jednak natychmiastowej pomocy medycznej, ale oznacza, że ​​należy wprowadzić pewne zmiany szczególnie w odniesieniu do stylu życia. Wysoce zalecane jest podjęcie aktywności fizycznej wraz z niektórymi naturalnymi lekami (z których większość znajduje się na półkach kuchennych).

Woda

Woda jest substancją nr 1, od której zależy nasze zdrowie. W rzeczywistości woda jest niezbędna dla każdej funkcji organizmu, w tym prawidłowego krążenia. Tak więc, jeśli nie masz wystarczającej ilości wody w organizmie, ciśnienie krwi spada, a krążenie spowalnia. Średnia ilość wody, którą powinieneś pić codziennie wynosi od 1,5 l do 2 l.

Papryka chili

Jest to bardzo wszechstronne warzywo, które można stosować na wiele sposobów: suszone, mielone lub świeże – wszystko zależy od Twojego smaku. Po zjedzeniu ten pokarm powoduje mrowienie w języku, a także powoduje zaczerwienienie policzków, co jest wynikiem zwiększonego przepływu krwi w naczyniach włosowatych.

Pamiętaj jednak, że papryczki chili nie są zalecane jeśli cierpisz na rozszerzone naczynia włosowate. Dodatkowo papryczki chili wywołują apetyt na jedzenie, więc lepiej ich unikać podczas diety.

Ginkgo Biloba

Ten produkt można łatwo uzyskać w aptekach. Można go kupić w postaci kapsułek lub tabletek. Jest to świetne narzędzie do stymulowania przepływu krwi w naczyniach włosowatych, szczególnie w mózgu co czyni ten suplement doskonałym wzmacniaczem pamięci.

Kiełki pszenicy

Kiełki pszenicy są powszechnie dostępne w sklepach ze zdrową żywnością. Obfitujące w witaminę E, która wzmacnia naczynia krwionośne można je dodawać do płatków śniadaniowych lub innych posiłków, takich jak sałatki lub kanapki. Możesz także kupić pieczywo, które je zawiera.

Kasztanowiec

Wyciąg z kasztanowca jest powszechnie znany ze swoich korzyści zdrowotnych, szczególnie w odniesieniu do krążenia żylnego. Zawiera aescin, składnik, który zmniejsza stany zapalne i wzmacnia ściany żył.

Czosnek

Doskonały antybiotyk, czosnek można spożywać na różne sposoby. Jest niezwykle korzystny, gdy jest zmiażdżony i wymieszany łyżką miodu. Jeśli martwisz się jego odstraszającym zapachem, pamiętaj, że jego zalety zdrowotne przewyższają znacznie jego zapach.

Co więcej czosnek poprawia zdrowie naczyń krwionośnych, ponieważ obniża poziom cholesterolu i ciśnienie krwi utrzymując w ten sposób gęstość krwi i hamując tworzenie się skrzepów krwi.

Żelazo

Żelazo jest kolejnym elementem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania układu krążenia. Jest to ważne dla utrzymania wysokiego poziomu erytrocytów oraz dla zapobiegania zmęczeniu i nadmiernej utracie ciepła.

Najlepszymi źródłami żelaza są ryby, czerwone mięso i zielone warzywa. Ponieważ nadmierne spożycie żelaza może powodować wiele problemów zdrowotnych, najlepiej skonsultować się z lekarzem przed zażyciem jakichkolwiek suplementów żelaza.

Olej rybny

Olej z ryb jest niezwykle skuteczny w czyszczeniu ścian naczyń krwionośnych z dowolnych warstw tłuszczu, przyczyniając się w ten sposób do prawidłowego przepływu krwi. Dodatkowo podnosi dobry cholesterol w twoim ciele. Możesz go spożywać jedząc ryby (pstrąg, łosoś, sardynka, śledź…) przynajmniej raz w tygodniu lub z suplementami diety.

Imbir

Imbir stosowany jako przyprawa lub zmielony i przyjmowany w postaci herbaty (daje to mocniejszy efekt!), nagrzewa całe ciało wypierając krew do naczyń włosowatych na powierzchni skóry.

Olejek eteryczny z imbiru, cynamonu lub rozmarynu

Te olejki eteryczne rozprowadzają krew do naczyń włosowatych dzięki czemu większa ilość krwi dostaje się na powierzchnię skóry, ogrzewając w ten sposób. Przeczytaj najpierw wskazówki na butelce, aby wiedzieć jak rozcieńczyć olej przed wmasowaniem go w skórę.


loading...
loading...

TOP ARTYKUŁY