Sprawdź co zrobić podczas kąpieli, aby spalić tłuszcz i złagodzić stres

Możesz nie znosić momentu, w którym nie ma już ciepłej wody, a nadal bierzesz prysznic, ale bycie pod zimną wodą przez co najmniej 30 sekund może być korzystne dla twojego zdrowia. Ta metoda nazywa się „Scottish Shower” lub „James Bond Shower”.

Oznacza to zakończenie zwykłego prysznica 30-sekundowym zimnym prysznicem, który zapewni niesamowite korzyści dla twojego ciała i skóry.

Korzyści z zimnego prysznica trwającego przez 30 sekund

1. Poprawia czujność

Chociaż sama myśl o wzięciu zimnego prysznica i poczuciu, jak zimna woda spływa po twoim ciele może nie być tak przyjemna, spowoduje to szereg korzystnych efektów. Po pierwsze, twoje ciało zostanie zszokowane nagłą zmianą temperatury i sprawi, że zaczniesz głęboko oddychać, aby utrzymać swoje ciało w cieple.

Zwiększy to ogólne spożycie tlenu, co z kolei zwiększy tętno, uwalniając przypływ krwi przez twoje ciało.

Wykonanie tej sztuczki podczas porannego prysznica zapewni ci energię na cały dzień. New York Times donosi, że urolog i pionier higieny społecznej Thomas Norval Hepburn polecił ten zimny prysznic hollywoodzkiej aktorce Katherine Hepburn. Odkąd go wypróbowała, nigdy nie przestawała go brać i polecać innym.

2. Wpływa pozytywnie na włosy i skórę

Jednym z najlepszych naturalnych sposobów na udoskonalenie skóry i włosów jest wzięcie zimnego prysznica. Powodem, dla którego preferowane są zimne prysznice nad gorącymi, jest to, że gorąca woda wysusza skórę, podczas gdy zimna zamyka pory i zapobiega ich zatkaniu.

Włosy mogą również korzystać z zimnych pryszniców. Zimna woda spłaszczy mieszki włosowe, czyniąc włosy mocniejszymi, bardziej błyszczącymi i zdrowszymi.

3. Poprawia krążenie i układ odpornościowy

Zimna woda zwiększa przepływ krwi w organizmie. Jest to ważne, ponieważ lepsze krążenie oznacza lepszą zdolność do zwalczania różnych problemów skórnych i sercowych. Dr Joseph Mercola, ekspert ds. zdrowia naturalnego, wyjaśnia, że ​​zwiększone krążenie sprawia, że ​​tętnice pompują krew wydajniej, poprawiając w ten sposób ogólny stan zdrowia serca. Może to również pomóc w usunięciu zablokowanych tętnic, obniżeniu ciśnienia krwi i wzmocnieniu układu odpornościowego.

4. Wspomaga odchudzanie

Istnieją dwa rodzaje tkanki tłuszczowej w ciele człowieka: tłuszcz biały i brązowy. Jeśli spożyjesz więcej kalorii niż potrzebuje twoje ciało, zgromadzisz biały tłuszcz, który zgromadzi się w dolnej części pleców, talii, ud i szyi.

Ponieważ nie zmieniasz kalorii w białym tłuszczu na energię, trudno jest się go pozbyć. Z drugiej strony brązowy tłuszcz jest tym, czego potrzebujesz, aby utrzymać ciało w cieple i ten określany jest jako dobry tłuszcz.

Według Joslin Diabetes Center twoje ciało aktywuje dobry tłuszcz, gdy jest wystawiony na działanie ujemnych temperatur. Dlatego zimne prysznice mogą stymulować aktywność brązowego tłuszczu.

5. Łagodzi ból mięśni i przyspiesza regenerację

Biorąc szybki zimny prysznic po treningu na siłowni, możesz zmniejszyć ból mięśni w taki sam sposób, jak sportowcy biorą zimne kąpiele po treningu. W 2009 r. grupa naukowców przeanalizowała 17 prób z udziałem ponad 350 uczestników. Niektóre z nich zanurzali się w zimnej wodzie, inne odpoczywają po treningu biegowym, rowerowym lub siłowym.

Badanie wykazało, że kąpiel w zimnej wodzie przez 24 minuty skutecznie zmniejsza ból mięśni od 1 do 4 dni po ćwiczeniach, przy temperaturze wody 10-15 C.

6. Łagodzi stres

Wejście do jeziora bez stopniowej aklimatyzacji lub wzięcie zimnego prysznica bez przygotowania może zwiększyć tolerancję na stres i różne choroby. W 1994 r. jedno badanie wykazało, że poziom kwasu moczowego u 10 uczestników narażonych na bodziec zimny został znacznie zmniejszony podczas i po ekspozycji na zimno.

Ci ludzie byli zdrowi i regularnie pływali w lodowatej wodzie zimą, więc byli przystosowani do powtarzającego się stresu oksydacyjnego.

7. Zmniejsza depresję

Zimne receptory w skórze reagują na zimne prysznice, wysyłając ogromne ilości impulsów elektrycznych do mózgu. Wykazano, że pomaga to złagodzić objawy depresji i poprawić nastrój.

Działanie przeciwbólowe zimnej hydroterapii zostało udowodnione w badaniu z 2008 r. , w którym nie stwierdzono żadnych skutków ubocznych ani ryzyka uzależnienia.

Udostępnij ten artykuł znajomym

POPULARNE ARTYKUŁY


loading...
loading...

POPULARNE ARTYKUŁY