Stare, dobre jabłka: mogą sprzyjać utracie wagi i zmniejszać ryzyko cukrzycy typu 2

Jabłka to popularne owoce, które można spotkać niemal w każdym ogrodzie. Są jednak nie tylko smaczne i orzeźwiające, ale oferują także szereg przydatnych substancji, takich jak zwłaszcza błonnik i silne witaminy, dzięki którym, zdaniem doktor Amy Richter, mają ogromne właściwości zdrowotne.

Większość ekspertów zaleca także regularne spożywanie ich,  gdyż w tym przypadku mogą znacząco wspomóc zdrowie  i uchronić przed wieloma chorobami. Poza tym jest to owoc łatwo dostępny, za który nie zapłacisz zbyt dużo pieniędzy. 

Mniejsze ryzyko choroby Alzheimera

Regularne spożywanie jabłek zaleca także dr. Vincent Candrawinata, który obronił doktorat w wieku zaledwie 25 lat, stając się najmłodszym doktorantem w swojej dziedzinie.

W swojej pracy młody naukowiec skupił się na roli, jaką ten pyszny owoc może odegrać w walce ze stanami zapalnymi – a zaproponowane przez niego rozwiązanie  w zakresie technologii ekstrakcji przeciwutleniaczy zrewolucjonizowało naukę.

Dziś jego pracę docenia wielu ekspertów, a większość z nich zaczęła od tego czasu twierdzić, że każdy powinien jeść przynajmniej jedno jabłko dziennie. 

Badacz żywności wskazuje na liczne korzyści wynikające z regularnego spożywania tego owocu, szczególnie w zakresie zdrowia mózgu, łagodzenia objawów cukrzycy i łatwiejszej utraty wagi.

Z jego badań wynika, że ​​jedzenie większej ilości jabłek  może poprawić pamięć i znacząco zmniejszyć ryzyko choroby Alzheimera  – mówi dr. Candrawinata obliczyła, że ​​są bogate we flawonoidy, które chronią mózg przed szkodliwym działaniem różnych substancji i jako silne przeciwutleniacze łagodzą objawy depresji i lęku. 

Chroni także przed rakiem i depresją 

Chociaż na chorobę Alzheimera nie ma lekarstwa, a przed naukowcami jeszcze długa droga, aby odkryć wszystkie przyczyny tej choroby, istnieją naukowe dowody na to, że ryzyko choroby można zmniejszyć.

Dr. Vincent Candrawinata wskazuje przede wszystkim na zdrowy tryb życia – zbilansowana dieta i  aktywność fizyczna to świetne sposoby na zmniejszenie ryzyka chorób.

Obecnie naukowcy udoskonalają także możliwości leczenia, a jeśli choroba Alzheimera zostanie wcześnie rozpoznana, można w pewien sposób złagodzić jej wpływ na zdrowie człowieka. 

Jabłka na stole

Według aktualnych badań stało się również jasne, że flawonoidy (które występują również w gruszkach, kapuście, szpinaku, a nawet czekoladzie) mogą zmniejszać ryzyko demencji.

Warto zatem zadbać o zwiększone ich spożycie, które wspomoże Twój  umysł i koncentrację oraz ochroni mózg przed niebezpiecznymi problemami.

Ponadto jabłka są bogate w witaminy i minerały oraz zawierają pektynę – rozpuszczalny błonnik, który powiązano z niższym ryzykiem chorób, takich jak rak jelita grubego i depresja.

Chroni układ nerwowy przed substancjami toksycznymi

Zdaniem eksperta większe spożycie jabłek może także chronić komórki mózgowe przed neurotoksycznością, podczas której układ nerwowy narażony jest na działanie substancji toksycznych, co może prowadzić do zakłócenia prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.

Jest to bardzo niebezpieczny stan, który może wynikać z działania substancji stosowanych w leczeniu nowotworów,  takich jak radioterapia, chemioterapia czy farmakoterapia lub z narażenia na metale ciężkie, takie jak rtęć, lub niektóre dodatki do żywności, takie jak pestycydy.