Symptomy niedoboru magnezu, które mogą negatywnie wpływać na zdrowie

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem dla organizmu ludzkiego, ponieważ uczestniczy w ponad 300 procesach metabolicznych w naszym ciele. Każdy z nas potrzebuje magnezu.

Magnez jest ósmym najczęściej występującym minerałem na Ziemi, jedynie sód jest bardziej powszechny. Dla nas najważniejszy jest fakt, że magnez jest czwartym najczęściej występującym minerałem w ludzkim ciele. Najczęściej występuje w kościach i zębach (60-65%), a reszta znajduje się w tkance mięśniowej i komórkach oraz we krwi.

Rola magnezu w ludzkim ciele jest bardzo ważna, gdyż przyczynia się on do poprawy procesów metabolicznych, w tym uwalnianiu energii z pożywienia i jej przenikaniu do każdej części organizmu oraz uczestniczy w tworzeniu białek. Bez niego metabolizm węglowodanów, białek i tłuszczu byłby niemożliwy.

Ponadto każda komórka w ciele ludzkim potrzebuje odpowiedniej ilości magnezu, ponieważ w przeciwnym razie jej działanie jest osłabione. Magnez wraz z wapniem kontroluje impulsy elektryczne w komórkach.

Ich wzajemna równowaga i aktywność są ważne, aby zapobiec gromadzeniu się wapnia w komórkach, co może prowadzić do drażliwości, upośledzenia aktywności komórek lub ich zaniku.

Niedobór magnezu powoduje między innymi:

– Bóle głowy

– Migreny

– Zmęczenie

– Zawroty głowy

– Senność

– Nerwowość

– Drażliwość

– Ból w mięśniach

– Skurcze mięśni

– Utratę apetytu

Kiedy organizmowi brakuje magnezu pobiera go z kości i dlatego przedłużony brak magnezu w naszym ciele może być bardzo niebezpieczny.

Dostarczanie magnezu

Nasz organizm nie potrafi sam wytwarzać magnezu, dlatego trzeba codziennie spożywać go z jedzeniem i piciem. Dzienne potrzeby magnezu dla dorosłych to 300-400 mg. Podczas ciąży, karmienia piersią i w okresie intensywnego wzrostu potrzeba magnezu jest większa.

Niedobór magnezu może wystąpić także ze względu na pewne stany fizjologiczne, takie jak biegunka, wymioty, stosowanie środków przeczyszczających, cukrzyca i problemy z tarczycą.

Żywność, która jest wspaniałym źródłem magnezu:

– Zielone warzywa liściaste

– Orzechy (migdały, orzechy brazylijskie, orzechy włoskie)

– Nasiona dyni

– Ziarna słonecznika

– Figi

– Banany

W przypadku większego niedoboru magnezu eksperci zalecają suplementy.

Udostępnij ten artykuł znajomym

POPULARNE ARTYKUŁY


loading...
loading...

POPULARNE ARTYKUŁY