Strona główna Zdrowie Symptomy niedoboru magnezu, które mogą negatywnie wpływać na zdrowie

Symptomy niedoboru magnezu, które mogą negatywnie wpływać na zdrowie

Magnez jest bardzo ważnym pierwiastkiem dla organizmu ludzkiego, ponieważ uczestniczy w ponad 300 procesach metabolicznych w naszym ciele. Każdy z nas potrzebuje magnezu.

Magnez jest ósmym najczęściej występującym minerałem na Ziemi, jedynie sód jest bardziej powszechny. Dla nas najważniejszy jest fakt, że magnez jest czwartym najczęściej występującym minerałem w ludzkim ciele. Najczęściej występuje w kościach i zębach (60-65%), a reszta znajduje się w tkance mięśniowej i komórkach oraz we krwi.

Rola magnezu w ludzkim ciele jest bardzo ważna, gdyż przyczynia się on do poprawy procesów metabolicznych, w tym uwalnianiu energii z pożywienia i jej przenikaniu do każdej części organizmu oraz uczestniczy w tworzeniu białek. Bez niego metabolizm węglowodanów, białek i tłuszczu byłby niemożliwy.

Ponadto każda komórka w ciele ludzkim potrzebuje odpowiedniej ilości magnezu, ponieważ w przeciwnym razie jej działanie jest osłabione. Magnez wraz z wapniem kontroluje impulsy elektryczne w komórkach.

Ich wzajemna równowaga i aktywność są ważne, aby zapobiec gromadzeniu się wapnia w komórkach, co może prowadzić do drażliwości, upośledzenia aktywności komórek lub ich zaniku.

Niedobór magnezu powoduje między innymi:

– Bóle głowy

– Migreny

– Zmęczenie

– Zawroty głowy

– Senność

– Nerwowość

– Drażliwość

– Ból w mięśniach

– Skurcze mięśni

– Utratę apetytu

Kiedy organizmowi brakuje magnezu pobiera go z kości i dlatego przedłużony brak magnezu w naszym ciele może być bardzo niebezpieczny.

Dostarczanie magnezu

Nasz organizm nie potrafi sam wytwarzać magnezu, dlatego trzeba codziennie spożywać go z jedzeniem i piciem. Dzienne potrzeby magnezu dla dorosłych to 300-400 mg. Podczas ciąży, karmienia piersią i w okresie intensywnego wzrostu potrzeba magnezu jest większa.

Niedobór magnezu może wystąpić także ze względu na pewne stany fizjologiczne, takie jak biegunka, wymioty, stosowanie środków przeczyszczających, cukrzyca i problemy z tarczycą.

Żywność, która jest wspaniałym źródłem magnezu:

– Zielone warzywa liściaste

– Orzechy (migdały, orzechy brazylijskie, orzechy włoskie)

– Nasiona dyni

– Ziarna słonecznika

– Figi

– Banany

W przypadku większego niedoboru magnezu eksperci zalecają suplementy.

Udostępnij ten artykuł znajomym

POPULARNE ARTYKUŁY


loading...
loading...

Jak powiększyłam piersi o 2 rozmiary naturalną metodą w 1 miesiąc

A dodatkowo tą metodą uzyskałam naturalny efekt push-up. Coś jak implant, ale taki naturalny.

POPULARNE ARTYKUŁY