Strona głównaZdrowieTe codzienne czynności mogą pomóc spalić do 2 tyś. dodatkowych kalorii i...

Te codzienne czynności mogą pomóc spalić do 2 tyś. dodatkowych kalorii i zapobiec chorobom serca

Coraz częściej jesteśmy zbyt zajęci, aby zaplanować trening obok wszystkich naszych sprawunków i prac domowych.

- Advertisement -

Na szczęście zaznaczenie tych pozycji na naszej liście rzeczy do zrobienia pomaga nam spalić mnóstwo kalorii bez konieczności chodzenia na siłownię. 

- Advertisement -

Zjawisko to znane jest jako termogeneza aktywności niećwiczeniowej (NEAT), te codzienne czynności pomagają utrzymać nas w formie i uniknąć problemów zdrowotnych, takich jak choroby serca.

- Advertisement -

Mayo Clinic wyjaśnia, że proste rzeczy, jak chodzenie, stanie mogą spalać dodatkowe 2000 kalorii w ciągu dnia. Oczywiście zależy to od tego, jak często prowadzimy siedzący tryb życia i może się to różnić w zależności od konkretnego typu ciała.

W każdym razie organizacja sugeruje wprowadzenie większej liczby ruchów NEAT w naszym codziennym życiu. 


Może to być tak proste, jak odejście od biurka podczas pracy, aby zrobić krótkie przerwy i wykonać kilka dodatkowych czynności.

Pomóc może dostosowanie przestrzeni roboczych, aby łatwiej było wstać, na przykład przeniesienie drukarki do innego pomieszczenia, jeśli pracujesz z domu lub dalej od głównego miejsca pracy w biurze.



W ten sposób za każdym razem, gdy podchodzisz do drukarki wykonujesz mini trening. Możesz również rozważyć zainwestowanie w biurko stojące lub konwerter biurkowy, aby skrócić czas siedzenia. 

Praca poza biurem, taka jak stanie, czyli jako nauczyciel lub kelner oferuje więcej możliwości ruchu. Dodatkowo możesz być zaskoczony, ile kalorii spalasz podczas prac domowych.

Oto niektóre z typowych codziennych czynności, które według Mayo Clinic spalają 200 kalorii lub więcej:

  • Zakupy spożywcze
  • Pranie
  • Odkurzanie
  • Wchodzenie po schodach
  • Zabawa w aportowanie z psem
  • Prace ogrodowe
  • Koszenie trawnika
  • Grabienie liści
  • Odśnieżanie
  • Mycie samochodu

Klinika Mayo podsumowuje to w następujący sposób: „Unikając siedzenia, promując ruch i angażując się w proste, powtarzalne i kreatywne czynności można spalić znaczną ilość dodatkowych kalorii, które mogą zmniejszyć wagę i być może zapobiec powikłaniom sercowo-naczyniowym i metabolicznym związanym z otyłością. ”

Jest to zdecydowanie coś, o czym należy pamiętać, gdy następnym razem będziesz mieć poczucie winy z powodu pominięcia treningu.

Możesz spalać o wiele więcej kalorii w ciągu dnia, niż uważasz — nawet nie próbując ćwiczyć!