Jak uwolnić się od rwy kulszowej – 2 proste sposoby na pozbycie się bólu

Ból lędźwiowy jest częstym zaburzeniem obejmującym mięśnie, dolną część pleców, nerwy i kości. Ból ten może rozprzestrzeniać przez uda łydki, kolana i stopy. Charakteryzuje się silnym bólem, pieczeniem i drętwieniem nóg.

W okolicy lędźwiowej może wystąpić silny ból lub może rozprzestrzeniać się tylko na jednej nodze. Ból może się nasilić w nocy lub po długim siedzeniu, staniu, kaszlu, kichaniu lub stresie.

Jeśli wystąpi taki ból, skonsultuj się z lekarzem w celu uzyskania odpowiednich leków.

Unikaj leczenia tego bólu konwencjonalnymi metodami leczenia, które obejmują leki i środki przeciwbólowe. Te metody często mogą być nieskuteczne, a nawet szkodzić narządom.

Jeśli leczysz ten ból kilkoma prostymi ćwiczeniami rozciągania mięśni, zniknie on na dłuższy czas.

Ćwiczenia na rozciąganie nerwu kulszowego:

Niektóre ćwiczenia rozciągające pomogą zmniejszyć stan zapalny w ciele i złagodzić ból kulszowy.

Na początku może to nie być łatwe, ponieważ wszystkie ćwiczenia powinny być wykonywane powoli.

1. Połóż się płasko na podłodze, zegnij bolesną nogę i delikatnie pociągnij ją do swojego ramienia. Gdy poczujesz napięcie, przytrzymaj nogę w tej pozycji przez pół minuty.

Następnie poluzuj nogę, zrób krótką przerwę i powtórz ćwiczenie dwa razy.

2. Zegnij kolana i pociągnij je w kierunku klatki piersiowej. Upewnij się, że nie podnosisz pośladków z podłogi. Krzyżując nogi, pociągnij zdrową nogę ręką, jak pokazano na rysunku.

Pozostań w tej pozycji przez pół minuty, a następnie wróć do pierwotnej pozycji. Powtórz to ćwiczenie dwa razy.

Ćwiczenia te wyeliminują stagnację w mięśniach, poprawią krążenie krwi i przyspieszą regenerację.

Udostępnij ten artykuł znajomym

POPULARNE ARTYKUŁY


loading...
loading...

POPULARNE ARTYKUŁY