Produkty, które powinna jeść każda kobieta cierpiąca na zaburzenia hormonalne

Wytwarzane przez gruczoły dokrewne i wydzielane do krwi hormony są najważniejszymi substancjami chemicznymi krążącymi w organizmie człowieka.

Odpowiadają za różne procesy od tempa metabolizmu po stan umysłu, takie jak nastrój, emocje, zachowanie, waga, cykl menstruacyjny, wygląd itp.

Problemy hormonalne występują bardzo często, według statystyk prawie 80% kobiet cierpi na zaburzenia hormonalne w ciągu swojego życia z powodu zmian poziomu estrogenu i progesteronu.

W dzisiejszym artykule przedstawimy doskonałe kombinacje pokarmów równoważących hormony, które pomagają złagodzić te objawy i utrzymać zdrowy układ rozrodczy.

Jogurt: Eksperci opisują go jako super jedzenie dla zdrowia kobiet. Ten produkt mleczny zawiera probiotyki, które pomagają rozwijać zdrowe bakterie w żołądku, a także wapń wzmacniający kości. Witamina D jest również bardzo ważna dla równoważenia hormonów.

Ryby: Kwasy tłuszczowe Omega 3 odgrywają istotną rolę w zdrowiu kobiet. Mogą chronić kobiety przed chorobami, które mogą na nie wpływać wraz z wiekiem, takimi jak choroby serca, nadciśnienie, choroby zapalne i depresja.

Warzywa bogate w przeciwutleniacze: Zielone warzywa liściaste są dobrym źródłem przeciwutleniaczy. Szpinak, zielone warzywa liściaste, sałata pomagają kontrolować hormony, a jednocześnie dostarczają innych składników odżywczych, których potrzebuje organizm.

Czytaj także:  Część ciała, którą myjesz jako pierwszą ukazuje jakim jesteś!

Awokado: Ten owoc jest bogaty w zdrowe tłuszcze, które pomagają trawić składniki odżywcze. Awokado jest również bogate w błonnik, magnez, potas, witaminę E, kwas foliowy i witaminę B, które są bardzo ważne dla równowagi hormonalnej.


POPULARNE

podobne artykuły