Jak zapobiegać skurczom nóg i co zrobić, aby nie powróciły

Skurcze nóg są częstym stanem, w którym odczuwasz nagły i silny ból mięśni nóg. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak możesz zapobiegać skurczom mięśni i się ich pozbyć.

skurcze nóg

Co powoduje skurcze nóg?

Skurcze nóg lub inne skurcze są spowodowane wieloma czynnikami wewnętrznymi. Czasami mogą wystąpić z powodu odwodnienia lub niedożywienia, a w niektórych przypadkach mogą wskazywać na poważniejszy stan zdrowia, taki jak infekcja nerek.

Jak się pozbyć skurczy nóg?

Ludzie, którzy regularnie ćwiczą są podatni na skurcze mięśni z powodu odwodnienia. Można to jednak łatwo naprawić spożywając ciepłą wodę. Eksperci zalecają picie ciepłej wody, ponieważ jej temperatura jest podobna do temperatury krwi, a jej wchłanianie do odwodnionych mięśni jest znacznie szybsze w porównaniu do zimnej wody.

Ludzie, którzy często mają skurcze mięśni powinni wziąć dodatkowe suplementy elektrolitowe.

Jak zapobiegać skurczom nóg?

Magnez jest niezbędnym minerałem dla prawidłowego funkcjonowania mięśni i zapobiegania skurczom. Jest szybko metabolizowany, a zalecana dawka wynosi około 250-300 miligramów dziennie.

Istnieje wiele naturalnych źródeł magnezu, w tym orzechy, soczewica, szpinak, melasa, przegotowane ziemniaki, ryby, nasiona dyni, gorzka czekolada i komosa ryżowa.

Potas to kolejny minerał, który może zapobiegać skurczom. Potas w połączeniu z sodem reguluje bilans płynów w organizmie. Dlatego skurcze nóg, które występują z powodu odwodnienia są zwykle spowodowane niedoborem potasu lub wysokim poziomem sodu.

Ponadto potas może również łagodzić skurcze.

Gdy tylko zostanie wchłonięty przez układ trawienny, potas kieruje płyny do dotkniętego obszaru. Dlatego za każdym razem, gdy wystąpią skurcze nóg, natychmiast spożyj pokarmy bogate w potas.


loading...
loading...

TOP ARTYKUŁY