Strona głównaZdrowieJak żyć dłużej? Pyszny, ciemny smakołyk zmniejsza ryzyko zawału serca o 66%

Jak żyć dłużej? Pyszny, ciemny smakołyk zmniejsza ryzyko zawału serca o 66%

Długość życia ma wiele wspólnego z jedzeniem, które spożywamy. W rzeczywistości, gdy je się z umiarem, istnieje wiele pysznych smakołyków, które nie tylko chronią serce, ale także zmniejszają choroby związane z wiekiem.

Badania sugerują, że ciemna czekolada jest dobra dla serca i może zwiększyć długowieczność.

Badania przeprowadzone na absolwentach Harvardu wykazały, że osoby jedzące gorzką czekoladę żyły około roku dłużej niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy odkryli, że ci, którzy jedli od jednej do trzech tabliczek miesięcznie mieli najlepsze wyniki.

zawał serca gorzka czekolada

Ciemna czekolada oferuje szereg popartych naukowo korzyści dla zdrowia fizycznego, z których wiele faktycznie łączy czekoladę z długowiecznością.

Badanie wykazało, że konsumenci gorzkiej czekolady mieli mniejsze ryzyko chorób serca, udaru mózgu i cukrzycy.

Inne badanie z 2009 roku wykazało, że mężczyźni, którzy przeszli jeden atak serca, byli następnie o 66 procent mniej narażeni na śmierć z powodu kolejnego ataku serca w ciągu następnych dziewięciu lat dzięki spożywaniu ciemnej czekolady.

Wytwarzana z nasion drzewa kakaowego gorzka czekolada to pożywny przysmak. Im wyższe jest podane stężenie kakao, tym bardziej gorzki będzie smak, a w każdym kęsie spożywane są również minerały, takie jak żelazo i magnez.

Naukowcy uważają, że to flawonoidy znajdujące się w ciemnej czekoladzie utrzymują zdrowie serca, a bogata zawartość polifenoli jest siłą napędową innych korzyści zdrowotnych.

Polifenole, rodzaj przeciwutleniaczy, znalazły się ostatnio w centrum uwagi, ponieważ naukowcy odkrywają ich liczne korzyści zdrowotne.

Nowe odkrycia nowozelandzkiego Instytutu Badań Roślin i Żywności pokazują, że polifenole mogą rozkładać się na cząsteczki, które pomagają pożytecznym mikroorganizmom znajdującym się w układzie pokarmowym.

Krótko mówiąc, mogą wspierać zdrowie jelit, które jest coraz częściej uznawane za kluczowe dla naszego ogólnego samopoczucia.

Inne pokarmy bogate w polifenole pomagające w długowieczności i chorobach związanych z wiekiem to:

  • Kawa
  • Herbata
  • Orzechy
  • Warzywa
  • Jagody
  • Nasiona lnu
  • Oliwki
  • Czerwone wino.
Strona głównaZdrowieJak żyć dłużej? Pyszny, ciemny smakołyk zmniejsza ryzyko zawału serca o 66%