Strona głównaZdrowieTo się dzieje w Twoim ciele, kiedy kąpiesz się w zimnej wodzie

To się dzieje w Twoim ciele, kiedy kąpiesz się w zimnej wodzie


Chociaż na ogół unika się zimnych pryszniców jako nieprzyjemnych i niewygodnych mogą one w rzeczywistości zapewnić szereg korzyści zdrowotnych.

Czytaj dalej i dowiedz się co dzieje się z twoim ciałem, kiedy bierzesz prysznic pod zimną wodą.

  1.  Popraw swój nastrój

Zimne prysznice zwiększają poziom beta-endorfiny i noradrenaliny we krwi oraz poziom noradrenaliny, co zapewnia antydepresyjny wpływ na nastrój.

  1.  Redukuje stres

Według badań pływanie w lodowatej wodzie znacznie poprawia tolerancję na stres. Potwierdzono również, że zimna woda płynąc po twarzy uspakaja serce i jest korzystna w leczeniu nienormalnie szybkich akcji serca. Innymi słowy pomaga ludziom się zrelaksować.


  1.  Popraw krążenie

Zimna woda jest bardzo skuteczną metodą poprawy krążenia krwi u osób cierpiących na problemy z krążeniem. Promuje również dostarczanie tlenu i składników odżywczych w organizmie.

  1.  Popraw jakość skóry


Aby uzyskać optymalną jakość skóry najpierw oczyść twarz ciepłą wodą, a następnie zimną. Zimna woda jest również skuteczna w zamykaniu porów skóry i zmniejszaniu obrzęków pod oczami.

  1.  Poprawia czujność i ostrość

Zimne prysznice zwiększają czujność umysłową, a połączenie wilgoci i zimna budzi Twoje ciało i poprawia oddychanie, zwiększając w ten sposób spożycie tlenu.

  1.  Zapobiegaj depresji

Osoby cierpiące na depresję mogą dużo skorzystać z zimnych pryszniców. Zdaniem ekspertów ds. zdrowia, jednoczesne wyzwalanie zimnych receptorów może być terapeutyczne. Odkryto także, że eksponowanie mózgu na niskie temperatury zmniejsza stan zapalny mózgu.

  1.  Poprawia jakość włosów
Sprawdź To!  Kobiety z dużymi pupami są zdrowsze i mądrzejsze

Włosy ​​stają się bardziej gładkie, ponieważ spłaszcza mieszki włosowe i blokuje wilgoć.

  1.  Zapobiegaj żylakowatym żyłom
Sprawdź To!  Anemia: przyczyny, objawy i leczenie

Zimna woda zmniejsza i zapobiega pojawianiu się żylaków poprzez poprawę krążenia i zwężenia naczyń.

  1.  Uspokaja ból mięśni

Zimne prysznice są również korzystne dla zmniejszenia bolesności mięśni i stanów zapalnych po treningu. Zimna woda polewana na mięśniu, które boli przez około pięć minut zwiększa przepływ w tym obszarze, a tym samym naprawia uszkodzone mięśnie lub inne tkanki.

  1.  Stymuluje funkcję układu immunologicznego

Zimny prysznic poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego, ponieważ organizm szybko reaguje na zimną wodę. Z tego powodu lepiej reaguje na zwalczanie wirusów i infekcji.




loading...
loading...
>