Co dzieje się z mózgiem po miesiącu stosowania diety MIND? Ma cudowne działanie!

Ponadto najnowsze badania wykazały, że dieta ta zmniejsza częstość występowania choroby Alzheimera, a także innych chorób zwyrodnieniowych.

Jak właściwie działa ten styl odżywiania i jakie pokarmy są odpowiednie dla mózgu?

Naukowcy z Rush University w Chicago zbadali dietę, która ma chronić mózg. Jest to połączenie diety śródziemnomorskiej i DASH, które według badań naukowych opóźnia choroby neurodegeneracyjne. Te dwie diety chronią mózg przed degeneracją.

Dieta MIND zmniejsza częstość występowania choroby Alzheimera

Dieta MIND opiera się na produktach naturalnych i nie wolno spożywać zbyt dużej ilości mięsa ani pokarmów z dużą zawartością tłuszczu.

Jeśli będziesz wszystkiego dokładnie przestrzegać, dieta MIND, według badania z 2015 roku pozwala zmniejszyć ryzyko choroby Alzheimera nawet o 53%.

Wszyscy wiemy, że mózg wpływa na pracę jelit, ale niewiele osób wie, że jest odwrotnie.

Komunikacja między mózgiem, a jelitami odbywa się wzdłuż osi jelita-mózg, wzdłuż ścieżki nerwu błędnego.

Substancje chemiczne wytwarzające mikrobiom, które są w stanie przekazywać sygnały z jelit.

Jeśli jednak mikrobiom nie jest zdrowy, jelita stają się przepuszczalne dla złych substancji, które wyzwalają reakcję zapalną układu odpornościowego.

Jak działa dieta MIND? Źródło: Shutterstock

Stwórz odpowiednią dietę MIND i pomóż swojemu mózgowi

Ułóż prawidłowo dietę MIND. Podstawą jadłospisu powinny być produkty takie jak zielone warzywa liściaste, ale także inne rodzaje warzyw, orzechy, produkty pełnoziarniste, jagody, fasola, ryby, drób, wino i oliwa z oliwek.

Wręcz przeciwnie, należy ograniczyć czerwone mięso, masło i margarynę, cukry rafinowane, sery i potrawy smażone.

Dużym elementem profilaktyki jest także styl życia, z którego należy wykluczyć palenie i alkohol.

Ruch powoduje pompowanie serca i zwiększa przepływ krwi do mózgu. Ponadto regularne ćwiczenia poprawiają skład mikrobiomu jelitowego.

Jeśli będziesz stosować tę dietę przez miesiąc, spowolnisz starzenie się nawet o 7,5 roku, zmniejszysz ryzyko zachorowania na raka, cukrzycę i wspomnianą wcześniej redukcję możliwości wystąpienia choroby Alzheimera.