Cud na długowieczność? Tajemniczy NAD. Możesz to zrobić sama, twierdzą naukowcy

Niestety starzenie się jest nieuniknione, ale mimo to staramy się jak najbardziej opóźniać i spowalniać jego skutki.

Wydajemy na specjalne suplementy diety, drogie kosmetyki przeciwzmarszczkowe, stosujemy różne, czasem wręcz bezsensowne diety i szukamy coraz to nowych sposobów na zachowanie witalności i gładkiej, młodzieńczej skóry.

Jak jednak najskuteczniej walczyć ze starzeniem się? Możemy spróbować między innymi hartowania czy sauny, które pozytywnie wpływają na walkę ze starzeniem.

Ale czy słyszałeś o NAD? Substancja ta jest prawdopodobnie najskuteczniejsza w walce ze starzeniem! O co tak naprawdę chodzi?

NAD? Wszyscy mamy to w swoich ciałach!

NAD oznacza dinukleotyd nikotynamidoadeninowy i choć nazwa ta może brzmieć nieco przerażająco i większość z nas słyszy o niej po raz pierwszy, jest to substancja wytwarzana przez nasz organizm i znajdująca się we wszystkich naszych komórkach.

Mówiąc najprościej, koenzym NAD dba o to, aby nasze komórki się nie starzeły, a także wspomaga tworzenie nowych.

Jednak im jesteśmy starsi, tym mniej produkuje go nasz organizm, co w naturalny sposób skutkuje tylko jednym: starzeniem się.

Zatem lekarstwem jest zwiększenie produkcji NAD. A jak to zrobić?

Pożegnaj szybkie starzenie się

Aby zrozumieć, jak podnieść NAD, będziemy musieli wprowadzić i wyjaśnić jeszcze jeden akronim.

Jest to NMN i oznacza mononukleotyd nikotynamidowy – substancję, nad którą profesor Harvardu David Sinclair rozpoczął aktywne badania.

Substancja ta zapewni większą produkcję NAD w naszym organizmie, dzięki czemu możemy pożegnać się z szybkim starzeniem.

NMN będzie cię drogo kosztować

Ale jak uzyskać ten cud wspierający długowieczność? NMN można łatwo kupić w aptece w postaci kapsułek.

Musimy jednak wziąć pod uwagę, że nie jest to do końca tania sprawa. Ale prawda jest taka, że ​​obietnica spowolnienia starzenia jest naprawdę mocnym argumentem, aby się na to zdecydować pomimo wysokiej ceny.

Awokado przeciwdziałające starzeniu się?

Ale czy wiesz, że z witaminy B3 możemy „wyprodukować” NMN we własnym organizmie?

Jeśli więc nie chcemy wydawać pieniędzy na kapsułki z apteki, wystarczy spożywać pokarmy o dużej zawartości tej witaminy, aby zwiększyć poziom NAD. Do czego zatem powinniśmy dążyć?

Warto więc spożywać np. awokado, brokuły, orzeszki ziemne czy kapustę. Warto też być miłośnikami mięsa, gdyż witaminę B3 znajdziemy nie tylko w warzywach, ale także w wątrobie, tuńczyku czy piersiach z kurczaka.

Inne metody przeciwstarzeniowe

Co jeszcze możemy zrobić, aby nasz organizm łatwiej radził sobie z oznakami starzenia i nie zdradzał tak bardzo swojego wieku?

Można na przykład wypróbować dzisiejszą, całkiem nowoczesną metodę postu przerywanego, gdzie wyznaczamy sobie czas na jedzenie, na przykład osiem godzin w ciągu dnia, a przez pozostałe 16 godzin pozwalamy organizmowi odpocząć, trawić i wchłaniać składniki odżywcze w spokoju.

Jest to o wiele bardziej naturalny sposób jedzenia z punktu widzenia historii i ustroju ludzkości, niż jedzenie przez cały dzień.

Nawet jeśli 16 godzin bez jedzenia wydaje się dużo, chodzi o to, że śniadanie jemy o ósmej rano, a kolację o czwartej po południu. W międzyczasie możemy ugotować dobry, choć idealnie zbilansowany obiad, a także zjeść małą przekąskę. Nie jest tak źle, jak się wydaje, a organizm nam podziękuje.

Spokój ducha

Oczywiście spokój i dobre samopoczucie psychiczne również przyczyniają się do dłuższego życia.

Dlatego zwracajmy uwagę na przestrzeganie higieny psychicznej, korzystajmy z wolnego czasu w taki sposób, aby sprawiał nam przyjemność i radość, możemy także spróbować terapii zimnem, ale przede wszystkim dobrych relacji z otoczeniem.

Niezależnie od tego, czy jest to rodzina, przyjaciele, a nawet koledzy z pracy czy koledzy z drużyny tenisowej, zawsze będziemy czuć się lepiej w obecności ludzi, przed którymi nie musimy się wstydzić i mówić tak, jak chcemy, bez obawy, że wpadniemy w kłopoty.

Znajdźmy takich przyjaciół i miejmy nadzieję, że będziemy mogli spokojnie cieszyć się widokiem świata jeszcze kilka lat dłużej niż średnia długość życia.