Dlaczego powinno używać się octu jabłkowego do obniżania wysokiego ciśnienia krwi?

Jeśli mocno wierzysz w dobro octu jabłkowego, oto więcej dobrych wiadomości na jego temat. Badania mówią, że ocet jabłkowy zawiera składniki odżywcze, które mogą obniżyć poziom ciśnienia krwi i poprawić zdrowie serca.

ocet jabłkowy wysokie ciśnienie krwi


Około 1 na 3 dorosłych ludzi ma wyższe niż normalne ciśnienie krwi. Więc jeśli nie jesteś przeciwny alternatywnym lekarstwom dlaczego nie spróbować octu jabłkowego (ACV) na wysokie ciśnienie krwi?

1. Właściwości kwasu octowego

Najbardziej aktywnym składnikiem ACV, który zapewnia mu korzyści zdrowotne jest kwas octowy, popularnie znany jako ocet. ACV powstaje poprzez fermentację rozdrobnionych jabłek drożdżami i bakteriami w celu przekształcenia cukrów owocowych w kwas octowy. Zawiera 5–6% kwasu octowego.

Ponieważ kwas octowy odgrywa główną rolę w obniżaniu ciśnienia krwi, wystarczy dobrej jakości organiczny ocet jabłkowy. Ale aby uzyskać pełny zestaw korzyści użyj takiego, który jest mętny, zawiera pożyteczne bakterie, enzymy i nici białkowe. Wygląd tego ACV jest mroczny i różni się od wyraźnie przefiltrowanych wersji. Najlepiej zrobić ocet jabłkowy w domu.

2. Ocet jabłkowy na wysokie ciśnienie

1. Może obniżyć ciśnienie krwi poprzez zmniejszenie aktywności reniny

Kwas octowy w occie zmniejsza aktywność enzymu reniny w celu obniżenia ciśnienia krwi. Pij codziennie 2 łyżki stołowe (30 ml) rozcieńczone w wodzie.

Jeśli masz nadciśnienie oznacza to, że siła z jaką krew przepływa przez naczynia krwionośne w twoim ciele jest zbyt wysoka w sposób ciągły. Nadciśnienie zwiększa ryzyko cukrzycy, udaru mózgu, zawałów serca i innych problemów.

2. Może obniżyć poziom cholesterolu i zapobiec gromadzeniu się tłuszczu w tętnicach

W 8-tygodniowym badaniu 30 ml ACV spożywane dwa razy dziennie może obniżyć szkodliwy cholesterol i trójglicerydy. Ale najlepiej trzymać się maksymalnie 30 ml dziennie, aby uniknąć skutków ubocznych.

Twoje ciśnienie krwi zależy również od profilu lipidów – obejmuje to HDL (dobry cholesterol), LDL (zły cholesterol) i trójglicerydy. Wysoki poziom LDL i trójglicerydów oraz niski poziom HDL mogą zwiększać ryzyko wysokiego ciśnienia krwi.

HDL zwykle usuwa LDL. W przypadku braku odpowiednich poziomów HDL, LDL ulegają utlenieniu i gromadzą się w płytkach wewnątrz tętnic. Płytka utrudnia przepływ krwi i podnosi ciśnienie krwi.

Ocet jabłkowy poprawia profil lipidowy. W 8-tygodniowym badaniu klinicznym przyjmowanie 30 ml ACV dwa razy dziennie obniżyło całkowitą liczbę cholesterolu i trójglicerydów u osób z wysokim poziomem lipidów (stan zwany hiperlipidemią).

3. Może wypłukać toksyny i poprawić przepływ krwi przez tętnice

ACV jest silnym środkiem odtruwającym. Może wypłukać wolne rodniki z organizmu i wyeliminować pierwotną przyczynę zwężenia tętnic i słabego przepływu krwi.

Toksyny w twoim ciele wytwarzają szkodliwe wolne rodniki, które uszkadzają komórki. Wolne rodniki również utleniają LDL, tworząc blaszkę miażdżycową w tętnicach. W rezultacie tętnice zwężają się i utrudniają przepływ krwi.

Ocet jabłkowy to popularny detoksykator. Usuwając toksyny zmniejsza liczbę szkodliwych wolnych rodników, które uszkadzają komórki. Eliminując pierwotną przyczynę płytki ACV zapewnia płynny przepływ krwi.

Wysokie ciśnienie krwi może również prowadzić do zakrzepów krwi. Ocet ma zdolność zapobiegania nadmiernemu krzepnięciu krwi. Naukowcy sugerują, że stosowanie ACV wraz ze standardowymi antykoagulantami może pomóc w utrzymaniu prawidłowego przepływu krwi.

4. Może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi związanego z otyłością

Czy zauważyłeś, że osoby z nadwagą i otyłością są bardziej podatne na wysokie ciśnienie krwi?
ACV zwiększa również uczucie sytości i powstrzymuje Cię od przekąsek. Ocet jabłkowy może zmniejszyć spożycie kalorii nawet o 275.

Jak wspomniano wcześniej nie ma wystarczających badań na ludziach, aby sugerować konkretną dawkę. Normą jest spożywanie 2 łyżek dziennie, podzielonych na dwie do trzech dawek (około łyżeczki za każdym razem) i rozcieńczonych w wodzie lub soku owocowym.

Należy to zrobić przed każdym głównym posiłkiem. Spożywanie go przed posiłkami pomoże ci lepiej trawić jedzenie i kontrolować apetyt.


loading...
loading...

TOP ARTYKUŁY