Niedobór tej witaminy powoduje migrenę i bóle głowy

Często towarzyszące nudnościom, wymiotom, ekstremalnej wrażliwości na światło i dźwięk, a nawet mrowieniu w rękach i nogach, ataki migreny mogą powodować znaczny ból przez wiele godzin lub dni i być dość intensywnymi.

witamina b migrena

Zatem znajomość dokładnej przyczyny migreny może wiele znaczyć, jeśli chcesz trzymać się z daleka od rozdzierających bólów głowy.

Szereg badań wskazuje, że niedobory witaminy B mogą faktycznie prowadzić do częstszego występowania migreny. Z tego powodu osobom cierpiącym na tę chorobę zaleca się zwiększenie dziennego spożycia witaminy B.

Według badań wystarczające spożycie witaminy B12 i B6, a także B9 lub kwasu foliowego, może powodować zarówno zmniejszenie częstości występowania, jak i intensywności bólu migreny.

Badanie z udziałem 52 osób, które regularnie cierpiały na ataki migreny wykazało, że osoby przyjmujące suplementy witaminy B odnotowały 50% zmniejszenie ataków migreny.

Około 15% ludzi cierpi na migrenę, a kobiety są dotknięte dwa razy bardziej niż mężczyźni.

Aby uniknąć wyniszczającego działania migreny osobom, które regularnie cierpią na tę chorobę zdecydowanie zaleca się zwiększenie spożycia witaminy B w postaci suplementów lub żywności bogatej w te witaminy.

Oto lista produktów bogatych w witaminy B:

  • jajka
  • brokuły
  • szpinak
  • szparagi
  • warzywa, zwłaszcza groszek
  • świeże i suszone owoce
  • mleko
  • ryba
  • ryż
  • wątróbka
  • kurczak
  • ziemniaki
  • orzeszki ziemne
  • niektóre płatki śniadaniowe

loading...
loading...

TOP ARTYKUŁY