5 rodzajów owoców na odchudzanie: eksperci zalecają spożywanie ich codziennie

Wszystkie rodzaje owoców, warzyw, orzechów i innych produktów spożywczych zawsze mają zalety i wady.

Zawierają za dużo cukru, za dużo tłuszczu lub odwrotnie, nie zawierają wystarczającej ilości niezbędnych składników odżywczych.

Żaden pojedynczy produkt spożywczy nie jest wystarczająco dobry, aby zapewnić organizmowi wszystko, czego potrzebuje, dlatego konieczna jest dieta oparta na wyborze zdrowej, wysokiej jakości żywności, która jest jednocześnie wystarczająco zróżnicowana.

Jeżeli mamy wybierać między rodzajami owoców, które powinny ożywić skład diety redukcyjnej i dostarczyć organizmowi ciekawych, prozdrowotnych substancji, to można sięgnąć chociażby po te pięć rodzajów.

Owoce leśne do utraty wagi

Drobne owoce ogrodowe i leśne, czyli truskawki, jagody, maliny i inne to często wymieniane gatunki, których zdecydowanie nie powinno zabraknąć w jadłospisie, głównie ze względu na wysoką zawartość przeciwutleniaczy i błonnika o niskiej wartości kalorycznej.

Jabłka należą do menu redukcyjnego

Jabłka są nie tylko popularne, ale naprawdę świetnie tłumią głód, są bogate w błonnik i równoważą poziom cukru we krwi.

Dzięki temu nie tylko czujemy się syci, ale też nie mamy skłonności do niekontrolowanego podjadania i objadania się. To samo tyczy się gruszek.

Wśród owoców cytrusowych króluje grejpfrut!

Do ważnych gatunków zaliczają się także owoce cytrusowe, z których szczególnie wyróżnia się grejpfrut. Grejpfrut w postaci zarówno owocu, jak i soku 100% ma korzystny wpływ na odchudzanie, ale może nie w taki sposób, jak myślisz.

Podczas badania opublikowanego w 2011 roku i przeprowadzonego na Uniwersytecie Vanderbilt w Nashville, badanym przed każdym posiłkiem podawano sok grejpfrutowy, pół grejpfruta lub szklankę wody.

Wszystkie trzy grupy schudły mniej więcej tyle samo. Konkretnie oznacza to, że uczestnicy stracili średnio 7 kilogramów w 14 tygodni.

Jednak zaletą konsumentów grejpfrutów i soków było to, że spadł ich „zły” cholesterol HDL, badani mieli mniejszą ochotę na przekąski lub przejadanie się, a jednocześnie ich organizm był w stanie wchłonąć więcej składników odżywczych.

Poza tym w porównaniu do wody nawet grejpfrut jest kaloryczny, ale to nie miało znaczenia.

Dietetyczny arbuz

Arbuz jest niestety owocem sezonowym, ale gdy jest dostępny, można się nim cieszyć bez obaw. Choć sprawia wrażenie bardzo słodkiego, jest też pełen wody.

Dlatego jego tak zwana gęstość kaloryczna jest bardzo niska. Arbuz pomaga organizmowi pozbyć się nadmiaru wody, a ponadto zawiera ważne składniki odżywcze, takie jak potas, witamina C, beta-karoten czy likopen.

Śliwki i inne owoce pestkowe

Doskonałym wyborem są także śliwki, zarówno świeże, jak i suszone. Zawierają dużą ilość błonnika, poczujesz się po nich syty, a jednocześnie regulują trawienie.

Jednak nie są to tylko śliwki, ale także inne owoce pestkowe. Możesz zatem delektować się brzoskwiniami, morelami, wiśniami i innymi.