Dieta oparta na zdrowych tłuszczach

Kiedy słyszysz słowo dieta, wiele osób myśli o w połowie pustym talerzu suchego ryżu.

Istnieją jednak świetne alternatywy, które mogą pomóc w utracie zbędnych kilogramów po wprowadzeniu zaledwie kilku drobnych zmian w diecie, zwłaszcza  poprzez uzupełnienie żywności odpowiednią ilością zdrowych tłuszczów i kwasów tłuszczowych omega-3.

Według dietetyka Sade Meeks związki te doskonale wpływają na zdrowie serca, wspomagają metabolizm i pomagają organizmowi lepiej spalać kalorie. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie świetne menu diety tłuszczowej, ułatwiające odchudzanie. 

Dieta oparta na zdrowych tłuszczach

Choć brzmi to paradoksalnie, zdrowe składniki tłuszczowe bardzo korzystnie wpływają na sprawny metabolizm. Umożliwiają stopniową utratę wagi bez konieczności  uciekania się do wyczerpujących strajków głodowych i ćwiczeń na siłowni . Wystarczy, że codziennie pójdziesz na krótki spacer, pobiegasz lub wybierzesz się na łono natury na rowerze. Dieta powinna wyglądać tak: 

  • Śniadanie : Śniadanie to podstawa udanego dnia. Warto przygotować płatki owsiane i dodać do nich różne nasiona – najlepiej chia lub siemię lniane. Aby mieszanka była jak najbardziej smaczna i korzystna, dopraw ją miodem, cynamonem i umieść banana z jagodami na wierzchu. Wszystkie te składniki sprawią, że poczujesz się syty aż do obiadu. 
  • Obiad : Przed obiadem zawsze powinieneś skosztować dobrej jakości zupy jarzynowej. Wspomaga oczyszczanie organizmu i pomaga uzupełnić wszystkie niezbędne składniki odżywcze i przeciwutleniacze. Następnie przygotuj duszone chude mięso lub tłuste ryby z wysokiej jakości chlebem, ryżem lub ziemniakami. 
  • Popołudniowa przekąska : Najlepszą opcją na popołudniową przekąskę są owoce lub garść orzechów. Zdecydowanie należy jednak unikać twarogu – można go dodawać do śniadania.   
  • Kolacja: Wieczorem nie należy już obciążać organizmu nadmierną ilością ciężkostrawnych posiłków. Przygotuj więc jajecznicę lub omlet z warzywami i dobrej jakości pieczywem. Można dodać także dobrej jakości szynkę.
  • Późna wieczorna przekąska (nie później niż o 22:00) : Jeśli nadal jesteś głodny przed pójściem spać, z pewnością możesz delektować się filiżanką jogurtu greckiego z orzechami włoskimi lub cienką kromką ciemnego chleba lekko posmarowanego masłem.

Bardzo ważne jest również, aby wspomnieć, że każdego dnia należy pić odpowiednią ilość wody, co najmniej 2-3 litry.

Warto także pić wysokiej jakości zieloną herbatę,  która pomoże usunąć wszelkie toksyny  i rozruszać metabolizm. W przypadku tej diety wskazane jest również spożywanie oleju rybnego. 

Jak schudnąć za pomocą oleju rybnego

Olej rybny to jeden z najzdrowszych i najskuteczniejszych suplementów diety. Jest idealny do tej diety – należy jednak pamiętać, że  jego stosowanie na pusty żołądek może prowadzić do zaburzeń żołądkowo-jelitowych.

Preparat należy przyjmować w małych dawkach: co 20-25 dni należy zrobić 4 miesięczną przerwę. Jednak podczas jego stosowania przyniesie Ci następujące korzyści:

  • wspiera zdrowie serca i krążenie
  • obniża wysokie ciśnienie krwi i chroni przed cukrzycą
  • wspiera zdrowie mózgu
  • wspiera zdrowie oczu
  • zmniejsza wzdęcia
  • wspiera zdrowie skóry
  • pomaga rozkładać nagromadzony tłuszcz
  • leczy depresję i stany lękowe
  • wspiera dobrą pamięć

Jeśli Twoja nadwaga nie przekracza 15 kilogramów, możesz spożywać 1-2 gramy oleju rybnego dwa razy dziennie. Jeśli jednak nadwaga przekracza powyższą wartość, eksperci nie zalecają przekraczania dawki 5-6 kapsułek po 1 gram dziennie.