Jeden z najpopularniejszych składników kuchennych, ocet jabłkowy od dawna używany jest nie tylko do gotowania, ale także do leczenia różnych problemów zdrowotnych. W rzeczywistości jest to niezbędna część medycyny naturalnej.

ocet jabłkowy

Chociaż nauka wciąż nie oferuje zbyt wiele na temat właściwości leczniczych ACV, zwolennicy medycyny holistycznej twierdzą, że ocet jabłkowy może zapewnić szereg korzyści zdrowotnych.

Japońskie badania próbowały rzucić nieco światła na wpływ ACV na utratę wagi. Badanie objęło 175 osób otyłych, które miały podobne schematy żywieniowe, ale tylko połowa z nich została poproszona o włączenie ACV do swojej diety.

Wyniki badania wykazały, że uczestnicy badania, którzy uwzględnili ACV w swojej diecie, mieli lepsze wyniki odchudzania niż inni. Naukowcy doszli do wniosku, że ocet jabłkowy aktywuje niektóre geny w organizmie człowieka, które stymulują proces spalania tłuszczu.

Naukowcy odkryli również, że ACV okazał się niezwykle korzystny dla obniżenia poziomu cukru we krwi. Według słów dr Carol Johnston i dyrektora programu żywieniowego Arizona State University ocet jabłkowy hamuje trawienie skrobi, która jest odpowiedzialna za zwiększenie poziomu cukru we krwi.

Chociaż ACV jest łatwo dostępny na rynku, stworzenie własnej domowej wersji jest znacznie korzystniejsze.

Składniki:

  • 6-8 jabłek (nieobrane)
  • 2 łyżki miodu
  • woda

Wskazówki:

Umieść nieobrane, pokrojone jabłka w dużym szklanym słoiku, a następnie napełnij słoik wodą. Jabłka powinny być całkowicie pokryte wodą. Następnie dodaj miód i dobrze wymieszaj, aby całkowicie się rozpuścił.

Nałóż ręcznik na otworze słoika. Dokładnie zamknij słoik za pomocą sznurka i pozostaw na 2 tygodnie. 2 tygodnie później powinieneś przecedzić płyn, usunąć wszystkie resztki jabłek i wlać płyn z powrotem do słoika. Pozostawiasz to na kolejny miesiąc, mieszając każdego dnia. Po 4 tygodniach Twój domowy ACV jest gotowy do użycia i oferuje mnóstwo korzyści zdrowotnych!



loading...
loading...

Aktualizacja: 11 kwietnia 2019