Jak dużo wody należy pić codziennie, aby schudnąć?

Woda stanowi dwie trzecie masy ciała. Prawie wszystkie główne układy w twoim ciele zależą od wody, co czyni ją najważniejszym składnikiem chemicznym dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

woda odchudzanie

Po pierwsze, woda usuwa toksyny z organizmu, transportuje składniki odżywcze do komórek, utrzymując w ten sposób ich zdrowie i integralność oraz zapewnia wilgotne środowisko dla tkanek miękkich.

Każdego dnia tracisz wodę poprzez oddychanie, pocenie się, ruchy moczu i jelit. Jeśli woda nie jest regularnie uzupełniana, może to prowadzić do odwodnienia, stanu, w którym organizm nie może wykonywać normalnych funkcji, ponieważ nie ma wystarczającej ilości wody. Nawet łagodne odwodnienie może pozostawić cię bez energii i dawać oznaki zmęczenia.

Skąd wiesz, że jesteś dobrze nawodniona?

Twój kolor moczu i zapach mogą normalnie stwierdzić czy jesteś odwodniony czy nie. Jeśli twój mocz jest przezroczysty lub bardzo jasnożółty i praktycznie jest bez zapachu, jesteś dobrze nawodniona. Z drugiej strony, jeśli Twój mocz jest ciemniejszy i bardziej aromatyczny, prawdopodobnie jesteś odwodniona. Pamiętaj, że suplementy diety lub leki mogą wpływać na kolor moczu.

Utrata wody i wagi

Według ostatnich badań picie 2 szklanek wody przed posiłkami może zwiększyć wyniki odchudzania o dodatkowe 3 kg i pomóc w utrzymaniu utraty wagi. Ponadto picie odpowiedniej ilości wody każdego dnia może w rzeczywistości zwiększyć tempo metabolizmu i pomóc kontrolować przejadanie się, gdy ciało myli pragnienie z głodem.

Jednak większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważne jest picie wystarczającej ilości wody każdego dnia i jak może to wpłynąć zarówno na twoje zdrowie, jak i wysiłki związane z odchudzaniem.

Ile wody wystarczy?

Istnieje kilka czynników, które określają dokładną ilość wody, której potrzebujesz każdego dnia, a są to płeć, poziom aktywności i ogólny stan zdrowia. Ogólnie rzecz biorąc, kobiety potrzebują dziennie około dziewięciu szklanek płynów, podczas gdy mężczyźni potrzebują 13 szklanek.

Podczas gdy wszystkie napoje uzupełniają spożycie płynów, woda jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ jest bezkaloryczna w przeciwieństwie do zwykłych gazowanych i słodzonych napojów.

Nie tylko ile wody pijesz codziennie jest ważne, ale także kiedy ją pijesz. Według dr Meliny Jampolis, specjalistki od żywienia wypicie dwóch szklanek wody na pół godziny przed posiłkiem nie tylko pomoże ci stracić kalorie, ale także poprawi trawienie.

Ponieważ woda sprawi, że poczujesz się trochę mniej głodna spożyjesz 75-90 mniej kalorii. Robienie tego trzy razy dziennie przed śniadaniem, obiadem i kolacją pozwoli Ci spożyć 225–270 kalorii mniej w codziennej diecie.


loading...
loading...

TOP ARTYKUŁY