Według dietetyków śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Po pierwsze, zapewnia organizmowi wystarczającą ilość energii na nadchodzący dzień i nadaje metabolizmowi aktywny tryb.

odchudzanie

Śniadanie jest szczególnie ważne dla osób, które biorą udział w programie odchudzania, ponieważ pominięcie tego posiłku spowoduje zwiększenie niezdrowych zachcianek przez cały dzień.

Jak wynika z ostatnich badań najlepsze śniadanie to płatki owsiane. W badaniu wzięło udział 36 mężczyzn i kobiet podzielonych na 3 grupy. Wszystkie grupy otrzymały limit spożycia kalorii w wysokości 350 kalorii. Pierwsza grupa jadła płatki owsiane na śniadanie, druga płatki kukurydziane, a trzecia piła tylko wodę na śniadanie.

Wszystkie grupy poproszono o zarejestrowanie poziomu sytości w ciągu następnych trzech godzin. Pobrano również próbki krwi, aby śledzić poziom cukru i insuliny we krwi. Wszyscy badani otrzymali ten sam obiad.

Wyniki ujawniły, że grupa, która jadła płatki owsiane miała mniej zachcianek po śniadaniu i w popołudnie i spożywała 31% mniej kalorii w porze obiadowej. Śniadanie to okazało się najbardziej korzystne dla osób z nadwagą, ponieważ spożywały o 50% mniej kalorii na obiad.

Osoby z grupy płatków kukurydzianych były już głodne trzy godziny po śniadaniu. To samo spotkało grupę, która piła tylko wodę na śniadanie.

To co sprawia, że ​​płatki owsiane są szczególnie korzystne, to fakt, że dłużej pozostają w żołądku w przeciwieństwie do płatków kukurydzianych, które zwiększają poziom glukozy we krwi, co automatycznie prowadzi do nagłego jej spadku.

Istnieje wiele dodatkowych badań, które potwierdziły tę samą teorię – płatki owsiane są jednym z najbardziej korzystnych pokarmów na śniadanie, ponieważ sprzyjają utracie wagi, pomagając zmniejszyć spożycie kalorii o 31-50%. Co najlepsze, efekt ten jest długotrwały.

Dlaczego płatki owsiane?

Są nie tylko zdrowe, ale także smaczne. Dodatkowo można łatwo łączyć je z niemal każdym posiłkiem w postaci przystawki lub sałatki. Mogą być również stosowane w wielu zdrowych deserach.

KORZYŚCI ZDROWOTNE

Czujesz się pełniej

Wysoka zawartość błonnika w owsie pomaga w pełni poczuć się dłużej najedzonym, zmniejszając apetyt. Włókno jest również niezwykle korzystne dla poprawy trawienia. To sprawia, że ​​owies jest idealnym pożywieniem dla każdego schematu odchudzania.

Obniża poziom cholesterolu

Zdrowy błonnik w owsie wiąże się z tłuszczem w organizmie, co prowadzi do obniżenia poziomu LDL lub złego poziomu cholesterolu we krwi. Utrzymując zdrowe serce i naczynia krwionośne, płatki owsiane zapobiegają możliwym chorobom układu krążenia i zmniejszają ryzyko niewydolności serca i udaru.

Zmniejsza ciśnienie krwi

Owies jest również bardzo korzystny dla regulacji ciśnienia krwi. Udowodniono, że lignan, włókno roślinne występujące w owsie obniża ciśnienie krwi o 30% przy regularnym spożywaniu.

Zmniejsza ryzyko raka

Według badań opublikowanych w British Medical Journal owies może zmniejszyć ryzyko raka okrężnicy, piersi, prostaty i jajnika.



loading...
loading...

Aktualizacja: 22 lipca 2019