Nie ma potrzeby stosowania drastycznych diet. Wystarczy unikać tych 6 błędów podczas jedzenia

Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, a nadal nie możesz, winne mogą być niektóre popularne produkty spożywcze. Pomimo tego, że produkty te są ogólnie zdrowe, ich nadmierne spożywanie lub spożywanie wieczorem może znacznie skomplikować Twoje wysiłki zmierzające do ogólnej utraty wagi i posiadania płaskiego brzucha.

Należy także skupić się na ogólnej utracie wagi, a nie tylko na okolicy brzucha. Jak wyjaśnia dietetyczka Marie Lorraine Johnson MS , utrata wagi tylko w jednej części ciała nie jest możliwa, co zostało już udowodnione w wielu badaniach.

1. Wyeliminuj produkty mleczne

Mleko uważane jest za zdrowe, jednak osoby chcące mieć płaski brzuch powinny się od niego trzymać z daleka. Picie mleka często powoduje wzdęcia i gazy. Jeśli nie możesz trwale wyeliminować produktów mlecznych, możesz je zastąpić jogurtem.

2. Ogranicz węglowodany

Unikaj makaronów , chleba i słodkich potraw, jedząc więcej pokarmów bogatych w białko. Powszechnie wiadomo, że węglowodany utrudniają proces spalania tłuszczu.

3. Uważaj na puste kalorie

Jeśli Twoim celem jest płaski brzuch, wyeliminuj przetworzoną żywność, kawę, rafinowany cukier i alkohol. Przetworzona żywność stymuluje proces gromadzenia się tłuszczu. Rafinowany cukier jest jedną z głównych przeszkód w utracie tkanki tłuszczowej. Dlatego należy unikać tych pokarmów.

4. Ogranicz spożycie pikantnych potraw

Główną przyczyną podrażnienia żołądka jest wzmożone wydzielanie soków żołądkowych spowodowane spożyciem pikantnych potraw. Ponadto spożywanie ostrych przypraw stymuluje odkładanie się tłuszczu na brzuchu i powoduje problemy trawienne. 

5. Ogranicz spożycie soli

Nadmierne spożycie soli może prowadzić do zatrzymywania wody i powodować problemy zdrowotne. Chociaż sól sprawia, że ​​jedzenie jest smaczniejsze, staraj się ograniczać jej spożycie do minimum.

6. Uważaj na owoce

Jedzenie owoców jest zdrowe. Trzeba jednak zwrócić szczególną uwagę na jego dobór i czas spożycia. Nie wszystkie owoce nadają się do odchudzania. Na przykład jedzenie gruszek lub jabłek może zaburzyć proces spalania tłuszczu , ponieważ zawierają dużo fruktozy. Zamiast tego należy spożywać więcej owoców cytrusowych. Na płaski brzuch najlepiej jest też jeść owoce rano, a nigdy wieczorem.

Więcej wskazówek dotyczących odchudzania

Oprócz sześciu powyższych wskazówek dotyczących żywności, skoncentruj się na tych bardziej ogólnych zaleceniach:

  • Zwiększ spożycie błonnika rozpuszczalnego : Błonnik rozpuszczalny pomoże Ci poczuć się sytym, dzięki czemu nie będziesz tak szybko głodny, może również pomóc zmniejszyć wchłanianie kalorii i chronić przed gromadzeniem się tłuszczu trzewnego wokół narządów.
  • Uważaj na duży deficyt kaloryczny : Zmniejszenie liczby przyjmowanych kalorii jest oczywiście wskazane w przypadku utraty wagi. Jeśli jednak ograniczysz je za bardzo, przyniesie to efekt przeciwny do zamierzonego. Twój metabolizm zwolni i nie schudniesz.
  • Zwiększ spożycie probiotyków : Probiotyki to rodzaj pożytecznych bakterii, które mogą odgrywać kluczową rolę w kontrolowaniu wagi.
  • Nie pomijaj ćwiczeń : podczas ćwiczeń łącz cardio z treningiem siłowym. Dzięki ćwiczeniom wzmacniającym będziesz mieć więcej mięśni, dzięki czemu organizm będzie spalał więcej kalorii nawet w spoczynku, a dzięki ćwiczeniom cardio szybciej spalisz już zgromadzone zapasy tłuszczu.
  • Nie stresuj się : Stres powoduje produkcję kortyzolu, który może zwiększyć apetyt. Spróbuj opanować stres za pomocą medytacji, jogi lub ćwiczeń oddechowych.
  • Wystarczająca ilość snu : Wystarczająca i wysokiej jakości sen ma pozytywny wpływ na Twoją kondycję psychiczną i fizyczną. Ponadto kilka badań wykazało związek między odpowiednią ilością snu a skuteczną utratą wagi. Jeśli więc chcesz mieć płaski brzuch, śpij co najmniej 7 godzin dziennie.