Wszyscy pijemy wodę, gdy jesteśmy spragnieni, to jedna z naszych podstawowych potrzeb i staramy się ją zaspokoić za każdym razem kiedy ją odczuwamy. 

nie pij wody

Poza tym wiemy, że woda pitna jest zdrowa, więc staramy się pić tyle, ile możemy przez cały dzień, aby nasze ciało było nawilżone.



Powinniśmy jednak wiedzieć, że w niektórych przypadkach powinniśmy powstrzymywać się od picia wody, ponieważ może to mieć szkodliwy wpływ na nasze zdrowie. Nie zaleca się picia wody przed, w trakcie i zaraz po posiłku, a oto dlaczego.

Jeśli masz nawyk picia wody tuż przed zjedzeniem spowolni to trawienie, rozcieńczając kwas żołądkowy i osłabiając układ trawienny. Osoby, które muszą przyjmować leki przed posiłkiem, powinny to zrobić z co najmniej godzinnym wyprzedzeniem i ograniczać spożycie wody do momentu zjedzenia.

Jeśli pijesz wodę zaraz po zakończeniu posiłku będzie to miało bezpośredni wpływ na jakość jedzenia i siłę układu trawiennego. Bez względu na to, jakie jedzenie jesz, woda będzie działała jak chłodziwo, a to wkrótce doprowadzi do nieoczekiwanego przyrostu masy ciała.

Kiedy powinniśmy pić wodę?

Spożywaj wodę co najmniej 30 minut po posiłku. Da ci to uczucie sytości i zaspokoi twoje pragnienie. Po godzinie lub dwóch możesz wypić tyle wody ile chcesz, ponieważ proces trawienia dobiegnie końca.



Jeśli nie możesz kontrolować swojego pragnienia i chcesz pić wodę pomiędzy posiłkami, pij je w minimalnych ilościach. Woda powinna mieć temperaturę pokojową, ponieważ zimna woda może sprawić, że enzymy trawienne nie będą aktywne, co prowadzi do toksycznego gromadzenia się odpadów w organizmie.

Podczas jedzenia unikaj napojów gazowanych i zawierających kofeinę, ponieważ może to powodować refluks żołądkowy i problemy trawienne.


Zobacz także: