5 wskazówek, jak wrócić do formy po ciąży. W wielu przypadkach ćwiczenia mogą być wręcz szkodliwe

Ciąża i poród wymagają zmian dla organizmu, które zachodzą w krótkim czasie. Dlatego nie spiesz się, powrót do oryginalnych kształtów wymaga dużo cierpliwości.

Pośpiech w ćwiczeniach po porodzie nie jest dobrym pomysłem. Organizm potrzebuje więcej odpoczynku, aby poradzić sobie z tak dużą zmianą.

Opiekując się dzieckiem, poczujesz się bardziej zmęczona, więc i tak nie będziesz mieć ochoty ani czasu na żadne ćwiczenia.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​zamiast ćwiczyć, możesz wdrożyć kilka nawyków, które pomogą Twojemu ciału wrócić do formy sprzed ciąży , nawet bez ćwiczeń.

Doktor Debra Rose Wilson radzi kobietom po porodzie, aby zamiast ćwiczyć, skupiły się na zdrowym stylu życia i odpowiednim nawodnieniu.

5 porad, jak wrócić do pierwotnej sylwetki

Spróbuj zastosować się do tych pięciu wskazówek. Są proste i odpowiednie zarówno dla Ciebie, jak i dziecka. Nie zapominaj o innych obszarach zdrowego stylu życia , zwłaszcza o odpowiedniej ilości snu (na tyle, na ile pozwala Twoje dziecko) i zdrowej diecie, która pomoże Ci uzupełnić brakującą energię.

1. Jeśli to możliwe, karm piersią

Jeśli nie ma przeszkód zdrowotnych do karmienia piersią – ani ze strony mamy, ani ze strony dziecka, zdecydowanie warto karmić piersią. To najlepszy sposób na powrót do formy . Produkcja mleka zużywa kalorie tak, jakbyś ćwiczył 40–60 minut dziennie. Pomaga także obkurczać macicę po porodzie.

Sprawdź to ➡ ➡  Łącząc nasiona chia z tym składnikiem można stracić do 7 kilogramów

2. Pij dużo wody

Zwykła woda to największy cud na świecie. Wystarczające picie pomaga zmniejszyć uczucie głodu, wypłukiwać toksyny z organizmu i redukować nadmiar tkanki tłuszczowej. Picie dużej ilości płynów jest również korzystne dla produkcji mleka matki i zapobiega bólom głowy.

3. Zielona herbata

Robisz herbatę na śniadanie? Spróbuj zielonej herbaty. Z jednej strony jest zdrowszy, z drugiej strony pomoże pobudzić metabolizm i nakręcić go do szybszego spalania tłuszczu. Wystarczy filiżanka herbaty przed śniadaniem . Jeśli herbata nie jest Twoim ulubionym napojem, możesz na śniadanie wypić wodę cytrynową z miodem.

4. Woda cytrynowa z miodem

Ponieważ nie należy zaniedbywać przyjmowania płynów, przez jakiś czas pozostaniemy przy napojach. Istnieje świetna metoda na odchudzanie i detoksykację całego organizmu , która wymaga jedynie wody, cytryny i miodu. Do ciepłej wody wyciśnij cytrynę, dodaj łyżeczkę miodu i pij rano na pusty żołądek.

5. Najlepsza przekąska – jabłka i pomidory

Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, zjedz jabłko lub pomidor. Jedno jabłko dziennie pomoże trzymać się z daleka od lekarza. Pomoże Ci także stracić tłuszcz. Jabłko zawiera pektyny i przeciwutleniacze, które wspomagają metabolizm i spalanie tłuszczu . Pomidory z kolei pomagają utrzymać stabilny poziom cukru we krwi. Dzięki temu Twój organizm nie będzie miał ochoty na bomby kaloryczne i słodycze.


ZOBACZ TAKŻE