10 rzeczy, aby zapobiec chorobie Alzheimera

Demencja jest ogólnym terminem określającym objawy związane ze spadkiem zdolności umysłowych, które zakłócają codzienne życie. Objawami tymi są problemy z pamięcią, myśleniem i językiem, powodujące zmiany nastroju i zachowania. Najczęstszą przyczyną zestawu objawów znanych jako demencja jest choroba Alzheimera.

Inne przyczyny obejmują problemy z tarczycą, zmiany naczyniowe, depresję, uraz głowy, chorobę Parkinsona, niedobór witamin, leki i przewlekłe infekcje.

Jeśli sprawcy demencji nie da się wyleczyć, większość komórek mózgowych zostanie uszkodzonych. Doprowadzi to do stopniowego nasilenia objawów. Ale jeśli przyczynę można wyleczyć, na przykład w przypadku problemów z tarczycą, lekami i niedoborami witamin, demencja jest odwracalna.

Dlatego musisz odwiedzić lekarza, aby ustalić sprawcę demencji, jeśli zauważysz niektóre znaki ostrzegawcze.

Oprócz predyspozycji genetycznych inne czynniki ryzyka demencji obejmują czynniki psychologiczne, środowiskowe i styl życia. Na szczęście istnieje coś, co można zrobić, aby zapobiec rozwojowi demencji i chronić zdrowie mózgu.

Czynniki ryzyka demencji

Tutaj omówimy dziesięć strategii pracy nad następującymi modyfikowalnymi czynnikami ryzyka demencji :

Leki, które przyczyniają się do rozwoju demencji

Niedobory witamin i zła dieta

Zaburzona czynność tarczycy

Palenie

Czynniki sercowo-naczyniowe (wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom cholesterolu, cukrzyca)

Niska aktywność fizyczna

URAZY głowy

Alkohol

10 sposobów na obniżenie ryzyka demencji

1. Uważaj na leki antycholinergiczne

Leki te działają poprzez hamowanie przywspółczulnych impulsów nerwowych. Automatyczny układ nerwowy składa się z dwóch głównych części, z których jedną jest przywspółczulny układ nerwowy.

Jego funkcją jest zarządzanie działaniami, które mają miejsce podczas odpoczynku. Nerwy przywspółczulne kontrolują mimowolne ruchy mięśni związane z płucami, przewodem pokarmowym, drogami moczowymi i innymi układami ciała.

Wiele leków na receptę i bez recepty, takich jak leki nasercowe, środki nasenne, leki przeciwalergiczne i leki przeciwdepresyjne, wykazują łagodne lub silne działanie antycholinergiczne w organizmie człowieka.

Niedawno długoterminowe badanie wykazało związek między wzrostem stosowania dużych dawek leków antycholinergicznych, a wystąpieniem demencji.

2. Witamina D.

Związek między niedoborem witaminy D, a pogorszeniem funkcji poznawczych, który prowadzi do rozwoju objawów demencji, został udowodniony w wielu badaniach na zwierzętach i przedklinicznych badaniach na ludziach.

Kiedy naukowcy podawali zwierzętom suplementy witaminy D, zauważyli zwiększoną ochronę przed procesami zachodzącymi w organizmie, które mogą prowadzić do choroby Alzheimera i demencji.

Wszystkie dowody sugerują, że witamina D pomaga chronić przed tymi warunkami, nawet jeśli potrzeba więcej badań na ludziach, aby to poprzeć. Oprócz wychodzenia na słońce, dobrym sposobem na uzyskanie potrzebnej ilości witaminy D jest przyjmowanie suplementów.

3. Olej z ryb

Niski poziom DHA (kwas dekozaheksaenowy) jest związany ze zwiększonym zaburzeniem funkcji poznawczych i słabą pamięcią u osób starszych. Ten tłuszcz można znaleźć w oleju z ryb, więc przyjmowanie go jako suplementu to świetny sposób na zapobieganie demencji na wczesnych etapach.

Zalecana dzienna dawka DHA w celu uzyskania efektu wzmocnienia mózgu wynosi 1000 mg. Dlatego spożywaj wystarczającą ilość oleju z ryb (zwykle połączenie DHA i EPA), aby uzyskać odpowiednią ilość DHA.

Niewłaściwa suplementacja olejem rybnym może powodować pewne działania niepożądane, dlatego przed rozważeniem tej opcji skonsultuj się z lekarzem.

4. Witaminy z grupy B

Witaminy te odgrywają ważną rolę w wielu procesach komórkowych. Witamina B6, B12 i folian są niezwykle pomocne w obniżaniu poziomu homocysteiny, HC – cząsteczki, która uszkadza układ naczyniowy.

Wysoki poziom HC może zwiększać ryzyko udaru mózgu , chorób serca i innych problemów naczyniowych prowadzących do pogorszenia funkcji poznawczych związanych ze starzeniem się.

Aby zmniejszyć poziom tej cząsteczki, a także jej szkodliwy wpływ na twoje ciało, weź kompleks B, który zawiera 500 mikrogramów witaminy B12 .

5. Bądź aktywny fizycznie

Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie siły układu naczyniowego jest poruszanie ciałem i codzienne pompowanie serca. Aktywność fizyczna może zapobiec prawie wszystkim przewlekłym problemom zdrowotnym, a obejmuje to pół godzinny marsz lub jazda na rowerze.

6. Codziennie wypróbuj coś nowego, aby rzucić wyzwanie mózgowi

Jeśli każdego dnia stawiasz swojemu mózgowi inne zadanie, opóźnisz wystąpienie demencji. Obejmuje to rozwiązywanie łamigłówek, krzyżówek i naukę nowego języka.

Badania wykazały, że dorosłe osoby, które znają 2 języki opóźnili objawy demencji o pięć lat w porównaniu do osób mówiących tylko jednym językiem. Z drugiej strony udowodniono, że codzienne rozwiązywanie krzyżówek opóźnia początek spadku pamięci o dwa i pół roku.

7. Rzuć palenie i kontroluj spożycie alkoholu

Fakt, że nadmierne palenie i spożywanie alkoholu jest szkodliwe dla zdrowia na tak wielu poziomach jest więcej niż oczywisty. Te niezdrowe nawyki prowadzą do rozwoju wielu chorób przewlekłych.

Badanie wykazało, że palacze mają większe ryzyko choroby Alzheimera niż byli palacze i osoby niepalące o 45%.

Jeśli chodzi o spożycie alkoholu osoby pijące od jednego do sześciu drinków tygodniowo, co jest uważane za umiarkowaną ilość alkoholu mają najniższe ryzyko demencji.

Co zaskakujące, ryzyko to jest nieco wyższe u osób, które w ogóle nie piją alkoholu.

Tak więc osoby pijące umiarkowanie mają najniższe ryzyko zachorowania na demencję ze względu na niewielkie działanie przeciwutleniające wynikające z umiarkowanego picia, zwłaszcza czerwonego wina.

8. Chroń swój mózg

Chroń głowę i mózg, nosząc kask podczas jazdy na rowerze. Zachowaj szczególną ostrożność, jeśli kiedykolwiek doznałeś wstrząsu mózgu, aby chronić swój mózg przed dalszymi uszkodzeniami.

9. Pozostań w kontakcie społecznym

Aktywność społeczna jest jednym z najlepszych sposobów zapobiegania wielu problemom zdrowotnym. Posiadanie niezawodnej sieci społecznościowej pozwala uniknąć konsekwencji samotności i izolacji. Połączenie przyjaciół i natury jest świetne dla ogólnego zdrowia i nastroju.

10. Kontroluj poziom cholesterolu, ciśnienie krwi, poziom cukru we krwi i wagę

Zdrowie metaboliczne i sercowo-naczyniowe wpływa na ryzyko otępienia, udaru mózgu, chorób serca i innych chorób. Dlatego zaleca się utrzymywanie ich poziomów na zalecanych poziomach.

Dorośli z cukrzycą typu 2 rozwiniętą w wieku średnim mają o 50% większe ryzyko rozwoju choroby Alzheimera niż osoby z prawidłowym poziomem cukru we krwi.

Oto kilka sugestii, które powinieneś wziąć pod uwagę, aby chronić swój mózg przed pogorszeniem funkcji poznawczych i demencją. Najlepiej skonsultuj się z lekarzem, aby wykluczyć inne problemy zdrowotne, takie jak depresja lub zaburzenia czynności tarczycy.

Teraz, gdy znasz te przydatne wskazówki możesz zacząć bardziej dbać o siebie i swój mózg.


loading...
loading...