Strona głównaZdrowie4 zdrowe tłuszcze, które pomagają schudnąć, uniknąć cukrzycy i zatrzymać choroby serca

4 zdrowe tłuszcze, które pomagają schudnąć, uniknąć cukrzycy i zatrzymać choroby serca

To oficjalne – przegląd ponad 80 badań sugeruje, że zwiększenie spożycia odpowiednich tłuszczów powoduje, że ryzyko chorób serca, problemów z wagą, cukrzycą i innymi problemami zdrowotnymi spada nawet o 50 procent.

Masło pomaga utrzymać rytm serca

- Advertisement -

Spożycie masła wzrosło o 36 procent w ciągu ostatnich kilku lat z powodu inteligentnych kupujących, którzy przestawili się z tłuszczów obciążonych chemikaliami na naturalne. To sprytne: co najmniej osiem badań sugeruje, że jedzenie masła ani trochę nie zwiększy ryzyka problemów z sercem. W rzeczywistości pokazują, że stosowanie go zamiast margaryny i innych przetworzonych tłuszczów w rzeczywistości obniża ryzyko chorób serca nawet o 25 procent. Masło jest bogate w lecytynę, witaminę K-2 i inne składniki odżywcze, które blokują tworzenie się płytki zatykającej tętnice, wyjaśniają kanadyjscy naukowcy.

Czerwony olej palmowy zmniejsza ryzyko raka

- Advertisement -

Czerwony olej palmowy to doskonały wybór do smażenia i smażenia w głębokim tłuszczu, ponieważ nie pali się w wysokich temperaturach. Spożywając tylko 3 łyżki stołowe w ciągu tygodnia może obniżyć ryzyko zachorowania na raka nawet o 20 procent, ujawnia badanie Alabama A&M University . „Ten olej jest bogaty w tokotrienole i witaminę E, składniki odżywcze, które wzmacniają układ odpornościowy, pomagając mu szybko niszczyć komórki przedrakowe” – wyjaśnia Bruce Fife, autor książki Eat Fat, Look Thin.

Masło orzechowe przyspiesza utratę wagi


- Advertisement -

Według naukowców z Harvardu wystarczy dodać 2 do 3 łyżek stołowych masła orzechowego do codziennej diety może zmniejszyć obwód talii nawet o 9 cm w ciągu sześciu miesięcy. Powód: zdrowe tłuszcze w orzeszkach ziemnych pomagają powstrzymać apetyt i rozpalają mitochondria spalające tłuszcz w każdej z komórek.

Olej kokosowy pomaga uniknąć cukrzycy



Wstępne badanie w czasopiśmie Diabetes pokazuje, że dodanie 2 łyżek oleju kokosowego do codziennej diety może obniżyć poziom cukru we krwi i poprawić wrażliwość na insulinę – dwa kluczowe kroki w zapobieganiu cukrzycy w zaledwie tydzień. Według głównego badacza dr Nigela Turnera, olej kokosowy jest bogaty w średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe (MCFA), związki roślinne, które stymulują komórki do wchłaniania i spalania pożywienia i tłuszczu jako paliwa.