Strona głównaZdrowie5 pokarmów do przywrócenia odpowiedniej flory jelitowej

5 pokarmów do przywrócenia odpowiedniej flory jelitowej


Ogólnie rzecz biorąc nie zwracamy dużej uwagi na jelita. Ale jelita, które nie działają w sposób zrównoważony są źródłem toksyn dla organizmu, a także uniemożliwiają odpowiednie przyswajanie składników odżywczych z pożywienia, które spożywasz.

W tym artykule wyjaśnimy w jaki sposób można regulować funkcje jelitowe i przywracać naturalną florę dzięki niektórym niezbędnym pokarmom probiotycznym w diecie.

Probiotyki

Probiotyki to żywe bakterie, które znajdują się w żywności. Te mikroorganizmy pomagają wzmocnić układ odpornościowy i przywracać florę jelitową, która cierpi z powodu złej diety, antybiotyków i problemów jelitowych.

Jedząc je codziennie znacząco poprawisz niektóre problemy zdrowotne:

    • Zaparcia
    • Gazy i wzdęcia
    • Wzdęcia po jedzeniu
    • Choroba Crohna
    • Zespół jelita drażliwego

Jogurty

Jogurt to również bardzo naturalna żywność,  jeśli sam ją wykonasz w domu. W rezultacie unikasz barwników, aromatów i cukrów dodawanych do smakowych jogurtów sprzedawanych w sklepach.

Wyprodukowanie go w domu pozwoli Ci czerpać korzyści ze wszystkich jego właściwości, wykorzystywać mleko wysokiej jakości i oszczędzać pieniądze. Jego smak jest również pyszny.

Kefiry


Kefir jest jeszcze zdrowszy niż jogurt, ponieważ jest bogaty w żywe drożdże i zawiera mniej laktozy. Ma lekko kwaśny smak, ale można go osłodzić odrobiną miodu lub syropem z agawy.

Kefir należy umieścić w pojemniku z mlekiem. Po upływie 24 do 48 godzin odcedź go i wypij lub przechowuj w lodówce. Należy pamiętać, że są ludzie, którzy nie tolerują laktozy, ale dobrze trawią sfermentowane produkty.

Sprawdź To!  Zobacz jak enzymy ananasowe mogą pomóc w leczeniu raka
Sprawdź To!  Nie wiesz jak pozbyć się łupieżu? Zobacz te 5 sposobów

Kapusta kiszona



Kiszona kapusta jest pokarmem charakterystycznym dla niektórych krajów europejskich, takich jak Niemcy czy Polska, gdzie służy jako dodatek do mięsa i ryb ułatwiający trawienie. Powstaje przez fermentację liści kapusty z wodą i solą.

Kiszona kapusta naprawdę poprawia naszą florę bakteryjną jelitową, jest naturalnie wytwarzana. Najlepiej zrobić ją samemu. Możesz spróbować z różnymi rodzajami kapusty i innych warzyw.

Fermentowany ananas

Ten pyszny przepis jest zwykle wytwarzany w Ameryce Środkowej i Południowej, nie jest trudny do wykonania i można go pić codziennie na pusty żołądek.

Jest to sfermentowany napój na bazie ananasa , dlatego też jest to bardzo tani i łatwy do wykonania.

Zrób to w następujący sposób:

  1. Będziesz potrzebował dużego ananasa (lub dwóch średnich) o dojrzałej i zdrowej skórze.
  2. Umyj go i obierz.
  3. Pokrój go na małe kawałki (skórkę też) i umieść w szklanym lub ceramicznym pojemniku, który możesz hermetycznie zamknąć.
  4. Zalej 2 litrami wody i dodaj 0,5 kg brązowego lub trzcinowego cukru.
  5. Zamknij i pozostaw w ciepłym miejscu przez 48 godzin.
  6. Po upływie dwóch dni odcedź, dodaj kolejny litr wody i odstaw na 12 godzin.
  7. Po upływie tego czasu dodaj 750 ml wody i napój jest gotowy.
  8. Przed podaniem zalecamy go schłodzić.
  9. Przechowuj w lodówce.

Podczas procesu fermentacji napój ten początkowo będzie wytwarzał probiotyczne mikroorganizmy i jeśli postoi dłużej zamieni się w napój alkoholowy, a następnie w ocet.




loading...
loading...
>