Niektóre z moich najbardziej żywych wspomnień związane są z bólem skurczów menstruacyjnych. Z tego powodu poniżej opowiem ci o środkach zaradczych, które pomogły mi z łatwością się od nich uwolnić.

Pamiętaj tylko, że najlepiej jest porozmawiać ze swoim ginekologiem jeśli twoje skurcze staną się nie do zniesienia. W niektórych przypadkach skurcze mogą być objawem poważniejszego problemu.

Zespół napięcia przedmiesiączkowego i skurcze menstruacyjne

Zespół napięcia przedmiesiączkowego odnosi się do szerokiego zakresu objawów, które rozpoczynają się w drugiej połowie cyklu. Objawy te obejmują:

  • Nudności
  • Bóle głowy
  • Skurcze
  • Drażliwość
  • Obrzęk brzucha
  • Wrażliwość piersi
  • Wymioty
  • Pragnienia jedzenia
  • Przybranie na wadze
  • Depresja
  • Zmęczenie

Objawy te występują zwykle przed rozpoczęciem menstruacji i stopniowo zanikają. Z kolei  skurcze miesiączkowe mogą wystąpić w całym okresie.

Chociaż istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na to, hormony są bardzo ważne w definiowaniu czy masz mniejsze lub większe skurcze menstruacyjne. 

Zmiany w estrogenach i progesteronie, hormony wytwarzane przez jajniki kontrolują cykl kobiety. Istnieją nawet teorie, które mówią, że te hormony mogą wchodzić w interakcje z pewnymi substancjami chemicznymi w mózgu, aby wytworzyć inne objawy.

Kiedy te hormony są zbilansowane możesz nie odczuwać żadnego dyskomfortu lub minimalny. Problem występuje, gdy hormony nie są dobrze zrównoważone. Może to być spowodowane dietą, ćwiczeniami i ogólnymi nawykami.

Poniższe metody mogą być bardzo pomocne jeśli musisz tolerować bardzo bolesne lub nieprzyjemne skurcze.

Unikaj dużych ilości tłuszczów wielonienasyconych

Organizm potrzebuje tłuszczy, aby odbudować komórki i produkować hormony, jednak kiedy spożywasz wysoką koncentrację tłuszczów wielonienasyconych, będziesz zmuszał organizm do ich używania.

Problem polega na tym, że wielonienasycone tłuszcze są niestabilne i łatwo utleniają się. Te utlenione tłuszcze powodują zapalenie i mutację komórek.

Kiedy komórki są wprowadzane do tkanki rozrodczej może dojść do endometriozy. Jest to jedna z głównych przyczyn skurczów menstruacyjnych.

Tłuszcze, których należy unikać, to:

  • Olej roślinny
  • Olej rzepakowy
  • Olej sojowy
  • Margaryna

Zalecane tłuszcze to:

  • Olej z orzechów
  • Masło
  • Oliwa z oliwek

Dobrze się wyśpij

Spanie jest niezbędne do równoważenia hormonów. Pomoże ci żyć dłużej, osiągnąć idealną wagę i pozbyć się skurczów menstruacyjnych.

Jeśli masz problemy ze snem, spróbuj zjeść lżejsze obiady, poświęć pół godziny na medytację, zrelaksuj się lub wypij ciepły napar.

Włącz ćwiczenia do codziennego trybu

Jeśli masz zaburzenie równowagi hormonalnej, lekkie ćwiczenia fizyczne mogą być ogromną pomocą. Najlepsze ćwiczenia to chodzenie i pływanie w dniach, w których masz okres. 

Trudne ćwiczenia mogą pogłębić problem. Ponadto ćwiczenia równoważą inne aspekty, takie jak glukoza we krwi, co może również pogorszyć skurcze miesiączkowe.

Pij napary

Herbata lub napar mogą być wystarczające, aby złagodzić skurcze menstruacyjne. Możesz wybrać rodzaj, który Ci się najbardziej podoba i dołączyć do niego odrobinę miodu. Najpopularniejsze opcje to:

  • Imbirowa herbata z cynamonem
  • Herbata anyżowa
  • Zielona herbata