Jak zasnąć w 5 minut? Zapomniane metody naszych babć działają do dziś

Czasem zasypiasz od razu. Innym razem zajmuje to trochę czasu. Ale są noce, kiedy nie możesz tego znieść, ale starasz się jak możesz.

Gorące mleko z miodem. Czytanie książki lub relaksująca muzyka… Wszystkie te „niezawodne środki nasenne” nie pomagają.

Co się dzieje, że wszyscy „Bogowie Snu” spiskowali przeciwko tobie? Zegar sumiennie tyka, a następnego dnia trzeba wstać do pracy…

Zanim zaczniesz rozpaczać, wypróbuj kolejną sprawdzoną poradę naszych babć. Jest to całkowicie naturalne, niewymagające i każdy może to zrobić.

Herbata z melisą

Według naukowców większość Polaków nie może zasnąć z powodu napięcia psychicznego i stresu. Czy jesteś jednym z nich? Jeśli tak, przygotuj napar z melisy.

Zioło ma przyjemny smak, zapach, a przede wszystkim łagodzi napięcie głowy i ciała. Sposób przygotowania: 1 łyżkę suszonej melisy zalać wodą i odstawić na około 10 minut.

Gotową herbatę odcedź, dopraw miodem i kroplą soku z cytryny. Jest pyszna i miło cię zrelaksuje. Wielką zaletą melisy jest to, że można ją pić codziennie, więc używaj jej podczas rytuału zasypiania!

Zafunduj sobie gorącą kąpiel przed snem

Gorąca kąpiel może także przenieść Cię w krainę snów, co pomoże Ci się zrelaksować. Kiedy dodasz do kąpieli olejek lawendowy, otrzymasz dodatkowy naturalny środek uspokajający.

Zapach lawendy usuwa przygnębienie, depresję, niepokój i jak udowodniono, poprawia sen.

Nie bez powodu nasze babcie kładły pod poduszki suszone kwiaty lawendy w woreczkach!

Jeśli więc nie możesz zasnąć, idealna będzie gorąca kąpiel z lawendą.

Spróbuj ćwiczeń oddechowych

Możesz dostroić się do snu za pomocą ćwiczeń oddechowych. Wszystko, co musisz zrobić, to bardziej skupić się na oddechu, a twoje ciało ogólnie się uspokoi.

Warto wypróbować metodę 4-7-8, która pomoże Ci zasnąć w ciągu pięciu minut. Jak to zrobić?

Najpierw weź głęboki oddech przez nos i policz do czterech. Następnie wstrzymaj oddech na siedem sekund, a następnie powoli wypuść powietrze przez usta, licząc do ośmiu.

Powtórz tę „pętlę oddechową” około trzech do pięciu razy. Przekonasz się, że cudownie się zrelaksujesz, a sen przyjdzie natychmiast.

Inne wskazówki dotyczące bezsenności:

  1. Zmniejsz niebieskie światło. Wszystkie urządzenia takie jak telefony komórkowe, telewizory, komputery czy tablety emitują niebieskie światło, które hamuje wydzielanie „hormonu snu” – melatoniny. Dlatego zafunduj sobie „elektroniczny detoks” na około dwie godziny przed zaśnięciem.
  2. Wyeliminuj z wieczornego menu ostre, ciężkie i słodkie potrawy.
  3. Nie pij alkoholu ani napojów zawierających kofeinę w nocy. Działają pobudzająco.